În copilărie și adolescență, vitamina D joacă un rol similar hormonilor, participând la formarea fiecărui organ.

″În ceea ce priveşte copilul mic, şi mă refer la sugari, această doză trebuie să fie de 500 de unităţi pe zi, administrate sub formă de picături.

Pentru copiii mai mari, care depăşesc vârsta de 4 ani şi care pot să înghită deja mici drajeuri care conţin vitamina D, doza e aceeași.

Nu trebuie să uităm copilul mare şi adolescentul, care în procesul fiziologic al creşterii, au nevoie de doză importantă de vitamin D3. Ei trebuie să primească 1000 de unităţi pe zi, sigur tot sub formă de drajeuri.”

Vitamina D nu intră doar în structura sistemului osos, ci în dezvolarea normală a fiecărui muşchi. Iar aici, ne referim inclusiv la muşchii care formează organe – spre exemplu inima. Şi vasele de sânge sunt, de asemenea, structuri similare, susținute de această substanță. La copii și adolescenți, vitamina D participă la formarea fiecărui organ şi sistem.

Vezi lista cu alimente bogate in vitamina D!

Privați de ea și sedentari – așa cum riscăm să petrecem toată această perioadă a izolării – șubrezim sistemul imunitar”, a declarat medicul pediatru Mihaela Balgradean.

Medicul a mai spus, pentru Pro TV, că lipsa de mișcare poate crește inclusiv severitatea unor infecții.

”O mie de unități de vitamina D zilnic trebuie să consume şi adolescentul şi adultul şi vârstnicul”, a mai spus medicul. În plus, copiii trebuie obligatoriu să facă 60 de minute de mișcare zilnic, chiar și acasă. ”Poate sări coarda, poate face exerciții fizice, poate dansa”, a mai declarat aceasta.

Vezi și Virale din izolare. Idei de activități fizice pentru copii acasă

Citește și: