Cerealele pot fi „tonicul” de dimineaţă

Cerealele pot fi „tonicul” de dimineaţă

Saţioase şi sănătoase, cerealele îţi oferă energie pentru un început de zi excelent. În plus, sunt indicate într-o dietă adecvată unei siluete frumoase.

 

Cerealele se numără printre ingredientele care este bine să nu lipsească din alimentaţie. Sunt ideale la micul dejun deoarece sunt bogate în substanţe nutritive, iar consumul lor îţi asigură aproximativ 20% din necesarul de energie pentru activitaţile de peste zi. De asemenea, conţin: fibre, proteine, minerale (fier, calciu, zinc), complexul de vitamine B şi vitamina E, dar şi antioxidanţi. Alege dintre produsele cu cereale care conţin: grâu integral, orez brun, făină de ovăz, ovăz integral, grâu zdrobit, secară integrală sau orz.

Mic dejun gustos și sănătos

Cereale cu banane
Ingrediente: 50 g cereale integrale, 200 ml lapte (poate fi și de soia), o banană.
Mod de preparare: Se pun cerealele într-un bol, se adaugă banana tăiată felii apoi se toarnă laptele. Poate fi consumat și în varianta smoothie.

Cereale cu fructe, nuci şi stafide
Ingrediente: 50 g cereale integrale, 200 ml iaurt, câteva nuci și stafide, un fruct la alegere. Mod de preparare: Se pun piersicile tăiate cubuleţe într-un bol, se acoperă cu iaurt, apoi se adaugă cerealele, amestecate cu nuci şi stafide. Se amestecă şi vei obţine un musli cu cereale delicios şi energizant.

Variante pentru o masă saţioasă

  •  o felie de pâine din cereale integrale
  • trei linguri cu vârf de paste din grâu integral
  • doi biscuiţi mari sau trei linguri de cereale integrale
  • două linguri cu vârf de orez brun fiert
  • trei prăjituri mici din făină de orez integral sau pâini mici cu fulgi de secară.

 

Credit foto: 123rf