Cele mai sănătoase uleiuri. Cum le poți folosi

Cele mai sănătoase uleiuri. Ulei turnat dintr-o sticlă într-o linguriță

Știi că trebuie să consumi grăsimile cu zgârcenie. Dar există și grăsimi benefice. Citește despre care sunt cele mai sănătoase uleiuri și cum le poți folosi pentru sănătatea ta și a familiei tale.

Cele mai sănătoase uleiuri. Uleiul de schinduf

Chiar dacă este obținut din semințe, datorită compușilor volatili, este, de fapt, un ulei esențial care va fi folosit ca atare în aromoterapie. Pe cale internă se vor lua produse cu această destinație și se vor folosi conform instrucțiunilor de pe ambalaj. Uleiul de schinduf are calități antivirale, anticancerigene, antioxidante, imunomodulatoare, expectorante, neuroprotective, expectorante, hipotensive, afrodisiace. Este de folos în tratarea anumitor probleme ginecologice. Ameliorează sindromul premenstrual și promovează lactația la femeile care alăptează.

Cele mai sănătoase uleiuri. Uleiul de ricin

Uleiul de ricin este mai cunoscut, dar nu mai este folosit pe scară largă, cum era în trecut. Are un gust puternic și destul de neplăcut, dar și efecte antiinflmamatorii și antioxidante. Poate ameliora mai multe probleme de sănătate. Este folosit ca tratament alternativ pentru constipație, fiind un bun laxativ. În acest scop, se ia câte o linguriță de ulei pe stomacul gol. Este util, ca uz extern, în problemele pielii: tăieturi minore, arsuri solare sau infecții fungice. Previne acneea sau exemele. Este un emolient natural care stimulează producția de colagen și elastină. Ca urmare, acționează ca un antirid și anticearcăn. Combate căderea excesivă a părului.

Citește și: Uleiul de oregano, antibiotic natural foarte eficient împotriva infecțiilor

Cele mai sănătoase uleiuri. Uleiul de cătină

Uleiul de cătină poate fi folosit, extern, în tratarea arsurilor. Combate efectele negative în cazul expunerii îndelungate la iradieri. Esterecomandat şi în diferite dermatoze. Intern, acţionează ca cicatrizant în ulcerul gastric şi duodenal, în stări alergice, în boli endocrine, în hepatite, anemii sau astenii. Uleiul de cătină se găsește în comerț la magazinele cu produse naturale. Este bun și pentru a preveni răcelile. Se ia câte o linguriță cu o jumătate de oră înainte de masă. Dacă ţi se pare greţos, bea imediat puţin suc de lămâie.

Atenție!

Chiar dacă uleiurile prezentate aici care pot fi folosite în alimentație sunt foarte sănătoase, nu ar trebui depășită doza de o lingură pe zi. Altfel, pot avea și ele efecte negative. Pentru cele care se folosesc doar în scop terapeutic, respectați dozele indicate.

Cele mai sănătoase uleiuri. Uleiul de măsline, campionul sănătății

”Uleiul de măsline extravirgin presat la rece este, în primul rând, nutritiv, dar este util ca adjuvant în afecţiuni hepatice. Este foarte bun mai ales în dischineziile biliare, deoarece are un efect de stimulare a evacuării bilei din ficat. Totodată, ajută la eliminarea pietrelor. Are calități emoliente și formează o peliculă protectoare la suprafaţa tubului digestiv. Ca urmare, este utilizat în stări iritative sau arsuri stomacale şi intestinale. În doze moderate, se manifestă ca un foarte bun laxativ, fără a produce colici. Pentru că această peliculă împiedică absorbţia la nivelul intestinului, se recomandă şi ca antidot contra unor otrăvuri,” spune dr. farmacist Ovidiu Bojor. Află și cum recunoști uleiul de măsline extravirgin față de unul falsificat. 

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

Loading...