Cele mai bune vitamine când mergi la plajă

Cele mai bune vitamine când mergi la plajă. Pepenele roșu conține licopen, excelent antioxidant

Mergi la plajă? Ai grijă și de tenul tău. Află care sunt cele mai bune vitamine când mergi la plajă. Vitaminele A, E, C, F, beta-carotenul și altele cinci din complexul B protejează pielea, repară în profunzime leziunile, combat ridurile și o mențin suplă și hidratată.

Cele mai bune vitamine când mergi la plajă: Beta-carotenul

Una dintre cele mai importante vitamine care protejează pielea de acțiunea nocivă a razelor ultraviolete este beta-carotenul. Datorită lui, vara capeți un bronz sănătos, fără să te ardă razele soarelui. Beta-carotenul se găsește în fructele și legumele de culoare galbenă sau roșie sau în legumele cu frunze de un verde închis. Morcovii și caisele sunt cele mai bune surse de beta-caroten.

Doza zilnică recomandată: 5-10 mg.

B9 întinerește

Printre cele mai bune Cele mai bune vitamine când mergi la plajă se află și vitamina B 9, cunoscută mai bine drept acid folic. Participă la multiplicarea celulelor sanguine, cerebrale și cutanate. Pentru o piele sănătoasă, trebuie să consumi legume crude, deoarece fierberea distruge acidul folic. Vitamina B9 se găsește în morcovi, varză, sparanghel, spanac, fasole verde.

Doza zilnică: 0.4 mg / 0,6 mg în sarcină sau alăptare

Cele mai bune vitamine când mergi la plajă: B8

Absența acestei vitamine duce la descuamarea pielii din jurul nasului și a gurii, la căderea părului și degradarea unghiilor. Fasolea, mazărea uscată, conopida, ciupercile și carnea de pui sunt necesare pentru a sintetiza vitamina B8.

Doza zilnică recomandată: 0,2 mg.

B 2 te scapă de excesul de sebuum

Când ți se înroșește nasul și se descuamează, este posibil să suferi de o carență de vitamina B2. Aceasta are un rol important în sănătatea țesuturilor cutanate și combate dermatitele seboreice. Ficatul este bogat în vitamina B2, de asemeni ouăle, ciupercile, brânza, spanacul, mazărea verde sau bananele.

Doza zilnică recomandată pentru femei adulte: 1,1 mg/zi.

B5 întreține epiderma

Este esențială pentru rezistența pielii și a părului. Ea participă la sinteza colesterolului și ajută la degradarea acizilor grași nocivi pentru corp, de aceea se spune că amână îmbătrânirea. Se găsește aproape în orice aliment, dar, în special, în drojdia de bere, organele de vită, cereale, arahide, somon, conopidă și legume verzi.

Doza zilnică recomandată: 10 mg.

Citește și: Top 5 uleiuri esențiale care te ajută să te bronzezi

Vitamina F combate tenul uscat

Atunci când mergi la plajă, tenul se usucă în lipsa hidratării corespunzătoare. Impropriu numiți vitamine, cei doi acizi grași (care poartă denumirea de vitamina F) sunt esențiali pentru elasticitatea tenului. Vitamina F combate uscăciunea tenului, eczemele și cicatricile provocate de acnee. Se găsește în germenii de grâu, în uleiurile vegetale de floarea-soarelui, soia, porumb sau arahide și în ficatul de pește. Semințele de măceșe, cătină și struguri conțin și ele vitamina F.

Doza zilnică recomandată: 8 mg.

Sursa foto: 123rf.com