Cele mai bune metode de hidratare

Cele mai bune metode de hidratare

Tu ce metodă de hidratare alegi pe timp de vară: cu sucuri naturale prospete, cu bere rece, ceaiuri îmbuteliate, ușor de cumpărat din comerț, sau cu apă minerală?

 

Indiferent de anotimp, trebuie să acorzi atenție hidratării, însă vara, cu atât mai mult, când organismul elimină mai multă apă din cauza temperaturii mai ridicate.

Apa minerală – Atât în varianta de minerală plată, cât și în cea carbogazoasă, apa este o opțiune bună de hidratare. De regulă, varianta aleasă depinde de gusturile fiecăruia. Vara este recomandat să bei între doi și trei litri de lichid pe zi, în funcție de efortul depus și de cât timp stai la temperaturi ridicate.

Ceaiul – Unele persoane consumă ceai pe timpul verii, însă această băutură, chiar dacă este obținută din plante și face parte din categoria alegerilor sănătoase, are acțiune diuretică. Când bei multe ceaiuri elimini și din sărurile minerale din organism.

Berea – Cu un conținut redus de alcool, berea poate contribui la o bună hidratare a organismului, în completarea consumului de apă, și poate aduce organismului o parte din vitaminele necesare menținerii în formă. Berea este fabricată din ingrediente naturale (cereale, hamei, drojdie de bere, apă) și păstrează o parte importantă din proprietățile acestora. Pe lângă fibrele provenite din cereale și antioxidanții cedați de hamei, berea are și un conținut de vitamine, în principal din complexul B (B2, B3, B6, B9). Cantitatea moderată acceptată pentru persoanele sănătoase este de 330 ml/zi pentru femei și 660 ml/zi pentru bărbați.

Sucurile naturale proaspete din fructe – În topul celor mai apreciate băuturi pe timpul verii se numără și sucurile naturale din fructe. Astfel, fructe care conțin o cantitate mare de apă, cum sunt pepenele roșu, pepenele galben, zmeura, căpșunele, afinele, cireșele, zmeura și piersicile se pot transforma în sucuri cu un aport important de vitamine, precum: A, C, D si E, cât și vitamina B6. Totuși, fructele mâncate ca atare sunt mereu o alege mai potrivită datorită aportului de fibre, care se pierde atunci când pulpa din fruct este stoarsă pentru a fi obținut sucul.

Limonda – Este probabil cea mai populară băutură răcoritoare în timpul sezonului cald în rândul doamnelor și domnișoarelor. Unul dintre motive este că limonada are un gust bun și este permisă și în multe diete de slăbire. Desigur, atâta timp cât nu conține adaos de zahăr, ci îndulcitor natural (ex.: stevia) sau poate puțină miere și frunze proaspete de mentă care sî îi dea o aromă specifică. Limonda aduce organismului aport de vitamina C datorită conținutului de lămâie și hidratează.

Sucurile 'naturale' și ceaiurile îmbuteliate – Se găsesc în comerț într-o multitudine de variante, însă fiecare dintre aceste produse sunt supuse unui proces industrial de fabricație și au zahăr adăugat. Sunt plăcute la gust atunci când sunt reci și ocazional pot fi consumate, de poftă, însă nu neapărat pentru hidratare.

Încearcă și apa de cocos pentru o bună hidratare!

'Lichidul care se află în interiorul unei nuci de cocos, şi nu laptele de cocos care este obţinut din pulpa nucii mărunţită şi presată, reprezintă o variantă excelentă pentru hidratare. Apa de cocos conţine o mai mare cantitate de minerale şi este mult mai eficientă decât apa obișnuită. Are un gust plăcut şi un aport de zahăr extrem de redus, ceea ce o face o opţiune excelentă pentru vară.' (Cori Grămescu, coach de lifestyle și tehnician în nutriție, www.cori.ro).

Credit foto: Shutterstock

Cori Grămescu

Credit foto: Shutterstock