Nutriționiștii recomandă ca ardeii grași să fie gătiți la temperatură scăzută, pentru puțin timp, ei își păstrează toate mineralele și vitaminele benefice. De aceea, în orice mâncare trebuie adăugați după ce fierb celelalte ingrediente și carnea, ca să nu își piardă consistența și gustul bun.

Cum îi folosești în mâncare

Ardeii grași aurii sau roșii, cărnoși și rotunzi, sunt cei mai buni pentru a fi umpluți cu brânză și mărar pentru o gustare sănătoasă și răcoroasă de vară. Aceleași soiuri sunt excelente pentru ardei umpluți cu carne, deși cei roșii sunt cei mai dulci și mai gustoși. În ciorbe și tocănițe sunt de preferat ardeii galbeni sau portocalii, care au un gust dulceag-amărui specific. Pot fi folosiți și pe grătar, la frigăruile cu carne de pui, deoarece au coaja puțin mai tare și nu se ard ușor. Ardeii de culoare verde sunt preferați pentru salatele cu legume de vară, datorită pulpei cărnoase și a sucului ușor acidulat.

Cum păstrezi ardeiul gras pentru iarnă

Metoda cea mai simplă de conservare este congelarea. Spală ardeii, înlătură cotoarele și semințele și taie-i fâșii sau cubulețe. Pune ardeii feliați în pungi mici, atât cât să ajungă fiecare pentru un fel de mâncare, și depozitează-i în congelator. Ardeiul gras copt poate fi și el congelat pentru salate sau pentru tocănițele de iarnă. Ardeii copți mai pot fi păstrați în oțet, cu usturoi și mărar, în borcane capsate la frigider.

sursa foto: 123rf.com