Cele mai bune lichide pentru un organism sănătos

Cele mai bune lichide pentru un organism sănătos

Încearcă să ţii cont de cele mai bune lichide necesare organismului tău, pentru a fi mereu în formă. Sănătatea pornește de cele mai multe ori de la alimentație, iar hidratarea este esenţială indiferent de anotimp.

Pe lânga apă, despre care cu toții știm că este vitală pentru viața fiecăruia dintre noi, sunt și alte alimente lichide importante pentru organism. În funcție de gust, ia-le în considerare atunci când vrei să servești ceva bun și sănătos.

Ceai

Foarte răspândit în întreaga lume şi consumat în fiecare casă este tradiționalul ceai. Obţinut prin infuzarea frunzelor uscate ale unei plante sau fruct, acest lichid are proprietăţi benefice dintre cele mai diverse. Cel mai lăudat este ceaiul verde cunoscut pentru proprietăţile sale diuretice și antioxidante. Tot el scade riscul apariţiei cariilor, reglează digestia, combate efectele îmbătrânirii şi este un foarte bun energizant. O ceaşcă de ceai verde are un efect mai mare decât cea de cafea şi creşte capacitatea de concentrare.

Suc de fructe

Sucurile naturale preparte din fructe proaspete reprezintă o sursă excelentă de vitamine şi sunt o bună alegere când ai poftă de ceva dulce. Totuși, e de preferat să nu bei zilnic, deoarece aportul de calorii este ridicat. Sucul natural de mere are un gust foarte bun şi un conţinut ridicat de vitamina C. În aceeaşi categorie intră şi sucurile din citrice: portocală, grepfrut, kiwi sau lămâi. Iar dacă preferi mai mult sucul de struguri, alege-l cu încredere. Are o aromă deosebită şi se spune că are proprietăţi similare cu cele ale mierii.

Supă

Supa, fie ea de legume sau de pui, este gustoasă, saţioasă, și poate fi un bun remediu în caz de răceală. Asemeni oricărui alt lichid cald, supa ajută la desfundarea nasului pentru că reuşeşte să crească circulaţia la nivelul mucoasei. Un aport considerabil în acest sens îl au ingredientele tradiţionale folosite la prepararea supei, ca ceapa şi ardeiul, care desfundă căile respiratorii. Consumă, aşadar, alimente bogate în vitamine şi proteine, la care poţi să adaugi şi condimente.

Borş

Foarte răspândit în bucătăriile gospodinelor, borşul de tărâţe este bogat în minerale (magneziu, potasiu, sodiu, sulf, siliciu, mangan sau iod), vitamine (B şi PP), dar şi în enzime şi acizi, care ajută metabolismul şi digestia. Borşul detoxifică organismul, previne infarctul miocardic şi lupta împotriva colesterolului. Este recomandat în boli cardiovasculare, în depresii, stres, astenii, boli urinare şi chiar intoxicaţii cu alcool sau cu tutun. Iar dacă decizi să urmezi o dietă cu borş, poţi slăbi chiar şi până la 4 kilograme într-o săptămână.

Lapte

Un aliment sănătos îl reprezintă și laptele. Este o sursă importantă de proteine, zinc, vitamine din complexul B, dar şi de calciu, un mineral care păstrează oasele puternice şi ajută la pierderea kilogramelor în plus. Specialiştii în nutriţie consideră că laptele este un ingredient esenţial în dietă. Potrivit acestora, trebuie să consumi în fiecare zi aproximativ 500 ml de lapte, cu un conţinut scăzut de grăsime, daca vrei să slăbeşti sănătos şi apoi să te menţii. Mai mult, laptele ar reduce şi riscul apariţiei bolilor de inimă.

Credit foto: 123rf.com