Cele mai bune fructe recomandate în sarcină și beneficiile lor

Cele mai bune fructe recomandate în sarcină și beneficiile lor

Cele mai bune fructe în sarcină sunt cele care nu-ți facă rău nici ție și nici bebelușului. Află care sunt acestea și ce beneficii au pentru organismul tău.

Fructele sunt o sursă majoră de substanțe nutritive esențiale și joacă un rol important într-o sarcină sănătoasă.

Vitamina C ajută la repararea țesuturilor corpului, vindecă rănile și tăieturile, menține sănătatea dinților și gingiilor și este esențială pentru o imunitate puternică.

Potasiul ajută la menținerea tensiunii arteriale.

Fibrele dietetice ajută digestia, reduc nivelurile de colesterol, reduc riscul bolilor cardiace și previne constipația și formarea hemoroizilor.

Folații ajută la formarea celulelor roșii din sânge și reduce riscul de apariție a spina bifidă, defecte de tub neural și anencefalie la copii.

Calciul contribuie la dezvoltarea oaselor și a dinților la copii.

Cele mai multe fructe au un conținut scăzut de sodiu, grăsimi, calorii și au colesterol zero, făcându-le hrană perfectă pentru consum.

Lupusul în sarcină – cum eviți complicațiile pentru tine și copil

Cele mai bune fructe recomandate în sarcină și beneficiile lor

Fructele sunt nutritive dense și îndeplinesc nevoia fătului și a vitaminelor, mineralelor și fibrelor.

Iată cum vă sprijină fructele:

Reduceți riscul bolilor cardiace și al unor cancere

Reduceți nivelul de colesterol din sânge

Reduceți riscul de diabet de tip 2

Limitați consumul total de calorii

Mențineți o presiune sanguină sănătoasă

Reduceți riscul formării de pietre la rinichi

Preveniți pierderea osoasă

Ajutați la menținerea greutății sănătoase

Folații în timpul primului trimestru reduc riscul de malformații congenitale

Compușii de plante previne bolile

Cu beneficiile de mai sus, devine imperativ să știți ce fructe oferă aceste beneficii.

Cele mai bune fructe în timpul sarcinii

1. Caise

Caisele conțin vitamina A, C, E, beta-caroten, fosfor, siliciu, calciu, fier și potasiu.

Acestea sunt încărcate cu toate substanțele supernutritive care ajută la dezvoltarea sănătoasă a copilului.

Ele sunt o sursă bogată de fier, care previne anemia.

Puteți consuma 2 până la 4 caise pe zi.

2. Cireșe

Ciresele sunt o mare sursă de vitamina C.

În timpul sarcinii, veți avea nevoie de cantități suficiente de vitamina C pentru a lupta împotriva infecțiilor, cum ar fi răceala și erupțiile cutanate.

Ele ajută și la alimentarea eficientă cu sânge a placentei și a bebelușului.

Ciresele vin ambalate cu melatonină, un puternic hormon antioxidant care ajută la stimularea creșterii celulare în timp ce burta crește în timpul sarcinii.

Experții spun că melatonina vă ajută să aveți un somn de noapte bun.

3. Struguri

Strugurii pot fi optiunea ta sănătoasă de gustare în timpul sarcinii.

Strugurii sunt plini de nutrienți vitali, cum ar fi vitamine, antioxidanți, fibre, acizi organici, pectină, acizi folici și multe altele care ajută la schimbările biologice în timpul sarcinii.

Acestea conțin antioxidanți incluzând flavonol, linalool, antociani, tanin și geraniol, care stimulează imunitatea și previn infecțiile.

Polifenolii din struguri întăresc funcționarea inimii.

20 de alimente care pot provoca pierderea sarcinii. Ce ar trebui să eviți

4. Kiwi

Kiwi sunt fructe dense nutritive și sunt cunoscute ca având efecte de vindecare asupra sistemului respirator uman.

Sunteți mai puțin probabil să fiți afectați de tuse, răceală sau strănut dacă mâncați un kiwi în fiecare zi.

Fructele reduc coagularea sângelui datorită conținutului său bogat de fosfor.

Kiwi ajută la absorbția naturală a fierului.

5. Merele

Merele sunt pline de fibre și antioxidanți și sunt benefice atât pentru mamă, cât și pentru copil.

Ei detoxifiază organismul de plumb și mercur.

Îmbunătățește imunitatea și puterea copilului.

Există un risc redus de respirație șuierătoare, astm și eczemă la copil în etapele ulterioare ale vieții.

Merele sunt bogate în fibre insolubile și ajuta digestia, îmbunătățesc metabolismul și scad tulburările intestinale.

6. Mango

Mangoul dulce natural este o alternativă delicioasă pentru desertul cu zahăr.

Acestea conțin cantități mari de vitamină C care reglează digestia, reduce constipația și vă ușurează infecțiile minore.

Ele sunt bogate în fibre, antioxidanți și energie.

Acestea sunt bogate în calorii și fac o gustare bună pentru al treilea trimestru de sarcină când aveți nevoie de mai multe calorii.

7. Pere

Perele conțin cantități mari de acid folic și joacă un rol-cheie în prevenirea defectelor tubului neural la copii.

Ele sunt o sursă bună de fibre care luptă împotriva constipației.

Conținutul de potasiu ajută inima să funcționeze atât la viitoarea mamă cât și la copil și stimulează regenerarea celulelor (13).

8. Căpșuni

Acestea sunt o sursă bogată de vitamină C, care consolidează sistemul imunitar și normalizează tensiunea arterială.

Bogate în mangan și potasiu, clădesc și întăresc oasele fătului în creștere.

Conținutul de folați ajută la minimizarea riscului de defecte ale tubului neural.

15 lucruri pe care nu ar trebui să le faci în timpul sarcinii

9. Pepene verde

Pepene verde calmeaza setea, fiind totodată o sursă bogată de nutrienți vitali, incluzând vitamina A, C, B6, magneziu și potasiu.

Este încărcat cu minerale și fibre.

Pepenele verde ajută la îndepărtarea grețurilor de dimineață.

În ultimul trimestru, pepene verde ajută la atenuarea arsurilor la stomac, umflături la nivelul mâinilor și picioarelor și crampe musculare și vă menține hidratat.

10. Afine

Consumul de afine trebuie evitat în cantități excesive. Ar trebui să alegeți numai soiuri organice pentru a evita pesticidele.

O ceașcă de afine conține 114 mg potasiu, vital pentru reglarea tensiunii arteriale și prevenirea preeclampsiei.

Ele au un conținut redus de calorii, bogate în vitamina C, și astfel sunt utile în timpul sarcinii.

Antioxidanții protejează de stresul oxidativ și îmbunătățesc funcționarea cognitivă a creierului.

Cea mai bună metodă de a consuma afine este să le adăugați la micul dejun.

11. Banana

Bananele au folați, vitamina C, B6, potasiu și magneziu.

Folații au rolul de a proteja fătul de defectele din tubul neural.

Vitamina B6 ajută la reglarea nivelului de sodiu și la controlul grețurilor și vărsăturilor.

Conținutul bogat de magneziu din banană ajută la restabilirea unui echilibru fluid de lichide.

Potasiul vă protejează împotriva atacului posibil al accidentului vascular cerebral sau al oricăror alte complicații legate de sarcină.

Medicii recomandă de obicei consumul unei banane în fiecare zi în timpul primului trimestru.

12. Rodiile

Rodiile conțin cantități bune de energie, calciu, acid folic, fier, proteine ​​și alți nutrienți.

Conținutul de fibre ajută la eliminarea durerii de constipație.

Este una dintre cele mai bune remedii naturale pentru probleme de deficit de fier.

Vitamina K joacă un rol important în întărirea atât a oaselor mamei și a bebelușului.

Consumul de suc de rodie în mod moderat ajută la scăderea riscului de rănire a placentei.

13. Portocale

Portocalele sunt bogate în vitamina C, care ajută la digestie, previne deteriorarea celulară și ajută la absorbția de fier din sânge.

De asemenea, vă ajută să rămâneți hidratate și contribuie la aportul zilnic de lichide.

Folați reduce riscul de defecte ale creierului și măduvei spinării la copii.

Potasiul ajută la prevenirea hipertensiunii arteriale în timpul sarcinii.

14. Avocado

Sunt surse bogate de vitamine C, B, K, fibre, colină, magneziu si potasiu.

Potasiul și magneziul ajută la ameliorarea grețurilor.

Este eficient în ameliorarea crampelor piciorului, adesea cauzate de nivelurile scăzute de potasiu și magneziu în timpul sarcinii.

Colina este esențială pentru dezvoltarea creierului și a nervilor la copii.

Grăsimile sănătoase monosaturate din fruct păstrează pe mama departe de bolile cardiace.

Fumatul în sarcină – ce efecte secundare poate avea asupra fătului

15. Lămâi

Lămâie au o aromă răcoritoare și un gust plăcut. Acestea sunt cunoscute ca fiind foarte utile in timpul sarcinii.

Sucul de lămâie vă menține hidratată, luptă împotriva grețurilor și elimină toxinele din sistem.

Este bogată în vitamina C, care stimulează sistemul digestiv și tratează constipația.

Împiedică infecțiile obișnuite și îmbunătățește mecanismul de apărare natural al corpului.

Sunt o sursă excelentă de magneziu și calciu, care îmbunătățesc dezvoltarea osoasă a mamei și a copilului.

Apa cu lămâie sunt diuretice și benefice în funcționarea rinichilor. De asemenea, previne infecțiile urogenitale la femeile gravide.

16. Pepenele galben

Pepenele galben conține substanțe nutritive esențiale necesare pentru sarcină.

Sunt o sursă bogată de fibre și conținut de apă, care ameliorează constipația.

Carotenoizii și vitamina C stimulează sistemul imunitar al mamei și al bebelușului. Este o sursă bună de folați.

Complexul B reduce greața de dimineață și previne arsurile la stomac. Potasiul este ideal pentru reglarea tensiunii arteriale fluctuante.

Fierul ajută la producerea hemoglobinei și previne anemia.

Acestea sunt câteva dintre fructele care vă aduc beneficii în timpul sarcinii și nu numai.

Discutați și cu specialistul care sunt cele mai potrivite pentru voi. Nu este bine nici să exagerați cu consumul lor pentru a nu avea efecte secundare.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...