Cele mai bune alimente recomandate în timpul sarcinii

Cele mai bune alimente recomandate în timpul sarcinii

Printre cele mai bune alimente recomandate în timpul sarcinii se numără peștele, morcovii, portocalele, spanacul și multe altele care sunt sănătoase.

În timpul sarcinii crește pofta de mâncare, ai anumite preferințe culinare, pofte, dar nu ar trebui să-ți lipsească alimentele care fac bine organismului.

Evită produsele precum chips-urile, fast-food-ul, și alte alimente care nu hrănesc cu adevărat corpul.

Dieta deficitară din timpul sarcinii crește șansa unei nașteri premature.

O dietă echilibrată face bine atât mamei, cât și fătului.

Aceasta trebuie să conțină fier, vitamina A, acid folic, postasiu, proteine, calciu, cupru, iod, acizi grași omega-3, printre altele.

Cele mai bune alimente recomandate în timpul sarcinii

Ouăle

Furnizează organismului puține calorii, multe proteine.

Este un aliment versatil căci îți poate oferi și DHA, un anumit tip de acid gras omega-3, ajută la dezvoltarea creierului, menține sănătatea ochilor.

Produsele lactate

Calciul este un element cheie în timpul sarcinii, iar un supliment poate fi luat din produsele lactate.

Acestea mai conțin vitamina D, vitamina A și proteine.

Avocado

Sunt benefice organismului în timpul sarcinii deoarece conțin acid folic, vitamina C ce ajută la dezvoltarea sistemului imunitar.

Vitaminele din complexul B ajută la prevenirea grețurilor matinale și îmbunătățesc dezvoltarea țesuturilor la făt.

Avocado-ul este bogat în acizi grași.

Chiropractica are beneficii pentru femeile gravide și copii

Sarea de mare

Sarea de mare oferă iod care este un element important în dezvoltarea fătului.

Aceasta este una dintre cele mai simple metode de a adăuga iod în alimentație, în timpul sarcinii.

Cele mai bune alimente recomandate în timpul sarcinii

Peștele

Animiți pești pot conține urme de mercur și alte minerale sau compuși care nu fac bine copilului.

Totuși, peștele precum somonul, sardina, heringul sau macroul pot conține mai puțin astfel de substanțe.

Acești pești conțin mai mulți nutrienți benefici precum acizi grași omega-3, importanți în dezoltarea bebelușului.

Aprovizionează-te cu pește din surse sigure și discută cu medicul tău ce cantitate îți este permisă în această perioadă.

Morcovii

Conțin vitamina A esențială în dieta mămicii, căci ajută la formarea pielii, ochilor, dinților și oaselor copilului.

Vitamina C și B din morcovi ajută, la fel și fibrele ce ajută digestiei și previn constipația.

Iaurtul

Datorită conținutului de prebiotice, iaurtul ajută la absorbția nutrienților, vitaminelor esențiale și a mineralelor de care organismul are nevoie.

Rugăciunea ajutătoare la nașterea copiilor

Mango

Acest fruct exotic este o sursă bună de potasiu, vitamina A, C, ajută la dezvoltarea fătului, îmbunătățește tensiunea arterială, sistemul imunitar.

Mango-ul este bun și în cazul în care stomacul te deranjează și reduce grețurile de dimineață.

Fulgii de ovăz

Fulgii de ovăz și alte tipuri de cereale conțin minerale, precum fierul și curpul, dar și multe fibre.

Fibrele ajută sănătății inimii, reglează tranzitul intestinal, reduce crampele, greața și alte probleme gastrointestinale.

Cele mai bune alimente recomandate în timpul sarcinii

Spanacul

Conține nutrienți printre care calciul, vitaminele A și C, fibre, fier, acid folic, antioxidanți ce protejează copilul de dezvoltarea unor boli cronice.

Fierul ajută la prevenirea instalării anemiei, o problemă comună în timpul sarcinii și imediat după sarcină.

În plus, fierul din spanac ajută la formarea celulelor roșii ale fătului.

Lintea

Conține mulți folați de care o femeie însărcinată are nevoie, căci protejează bebelușul de defecte ale tubului neural.

Conține fibre, fier și un complex de carbohidrați care ajută la optimizarea digestiei și în absorbția de nutrienți.

Nucile

Acestea pot fi servite pe post de gustări sau puse în salate, deserturi de casă, etc.

Cele mai bune sunt crude, fără adaosuri de prafuri și chimicale.

Conțin minerale printre care magneziu, fier, cupru, seleniu, zinc.

Acizi grași omega-3 din nuci, migdale, fistic sunt esențiali în dezvoltarea creierului fătului.

Carnea de pui

Puiul și alte tipuri de carne slabă sunt proteine ce trebuie să facă parte din alimentația unei viitoare mămici.

Proteinele ajută la dezvoltarea bebelușului.

De evitat este carnea procesată care poate conține bacterii nocive sau chimicale ce pot pune sănătatea mamei și a fătului în pericol.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto