Cele mai bune alimente cu care poți să combați artrita

artrita

Artrita este o boală inflamatorie cronică care afectează mobilitatea și este marcată de simptome precum rigiditatea articulațiilor, inflamații și o stare de moleșeală. Chiar dacă există o gamă largă de medicamente antiinflamatoare, există și anumite alimente anti-inflamatoare care pot fi la fel de eficiente în ameliorarea dureroaselor simptome ale artritei.

Artrită. Ceaiul verde

Beneficiile ceaiului verde pentru sănătate sunt binecunoscute. Această băutură este un uriaș anti-inflamator încărcat cu polifenoli antioxidanți care contraatacă împotriva inflamației inițiate de radicalii liberi și stresul oxidativ. Flavonoizii – compuși care se găsesc în ceaiul verde – reduc inflamația și protejează celulele și țesuturile articulațiilor de dureri și de inflamațiile legate de artrită reumatoidă.

Flavonoizii pot fi, de asemenea, găsiți în afine, struguri, broccoli, soia și ciocolata neagră, dar este cel mai bine pentru sănătatea voastră să alegeți ciocolata care are un nivel mic de zahăr și un nivel mai mare de cacao.

Artrită.Varză

Varza este, pur și simplu, un tratament pentru artrita inflamatorie și ajută în reducerea inflamațiilor articulațiilor atunci când este consumată crudă. Compușii chimici din varză dilată vasele de sânge și permite fluxului sangvin să curgă mai ușor, reducând astfel umflăturile și durerile.

Varza conține un antioxidant pe nume antocianină, care are puternice proprietăți anti-inflamatorii ce ajută la ameliorarea simptomelor artritei. De asemenea, nutrienți precum vitamina K, C și A, precum și fibrele și potasiul din varză, ajută la îmbunătățirea stării celor afectați de artrită.

Artrită. Usturoiul

Usturoiul este unul dintre cele mai eficiente alimente anti-inflamatoare și trebuie inclus neapărat în dieta celor bolnavi de artrită. Usturoiul a fost folosit de secole ca un remediu ayurvedic (n.r,- medicina tradițională indiană)  pentru osteoartrită și gută. Sulfura de dialil, compus ce se găsește în usturoi, are un un efect puternic anti-inflamator ce poate lupta cu durerile provocate de artrita reumatoidă. Usturoiul inhibă, de asemenea, și eliberarea substanțelor pro-inflamatoare, denumite citokine, care provoacă umflarea cartilajelor și țesuturilor din articulații. Pentru o utilizare optimă, usturoiul trebuie consumat crud, mai degrabă decât gătit cu alte mâncăruri.

Artrită. Afine

Afinele, la fel ca și căpșunile și zmeura, sunt super alimente pentru tratamentul artritei. Ajută la îmbunătățirea stării țesuturilor și cartilajelor afectate și inflamate din cauza bolii, prin întărirea și generarea colagenului. Antioxidanții prezenți în afine – proantocianidine și acidul elagic – neutralizează daunele provocate celulelor de radicalii liberi și stresul oxidativ.

Flavonoizii ce apar în compoziția afinelor – antocianină și proantocianina – repară daunele aduse țesuturilor și articulațiilor, ajută la reducerea inflamațiilor și la ameliorarea rigidității articulațiilor. De asemenea, crește mobilitatea în cazul celor care suferă de artrită reumatoidă.

Artrită. Uleiul de măsline

Prezența grăsimilor monosaturate sănătoase în uleiul de măsline, face ca acesta să fie esențial pentru o dietă nutritivă. Oleocantalul, un compus natural găsit în uleiul de măsline, este foarte util pentru reducerea inflamațiilor și ameliorarea durerilor în cazul bolnavilor de artrită, și funcționează printr-o metodă similară medicamentelor anti-inflamatoare. Ajută, de asemenea, și la prevenția altor afecțiuni degenerative, precum alte boli ale articulațiilor, afecțiuni ale inimii și diabet.

Acesta este motivul pentru care oamenii care urmează dieta mediteraneană și includ uleiul de măsline la fiecare masă, suferă mai puțin din pricina inflamațiilor. Puteți folosi uleiul extravirgin de măsline la orice, de la gătit până la dressinguri pentru salate.

În concluzie, includeți aceste minunate alimente anti-inflamatoare în dieta voastră pentru a obține o ameliorare a durerilor, inflamațiilor, rigidității și a celorlalte simptome grele pe care le are artrita.