Cele mai bune surse naturale de vitamina C

Cele mai bune surse naturale de vitamina C: Măcrișul

Primăvara ai nevoie de mai multă vitamina C pentru a reuși să previi gripa sau alte afecțiuni de sezon. Află care sunt cele mai bune surse naturale de vitamina C și folosește-le pentru sănătatea ta.

Vitamina C are un important rol în reducerea colagenului, previne apariția ridurilor și dă strălucire tenului. Unele din cele mai bune surse naturale de vitamina C sunt fructele și legumele proaspete precum roșiile, căpșunele, zmeura, coacăzele, citricele, varza, pătrunjelul, cartofii noi și ardeii sunt bogate în vitamina C.

Citește și: Cele mai bune 4 antihistaminice din surse naturale

Cele mai bune surse naturale de vitamina C: Măceșul

Denumirea științifică, Rosa Canina, vine de la faptul că, în Antichitate, măceșul era considerat un antidot eficient împotriva turbării. Conține cantități considerabile de vitamina C și A. Este un excelent tonic-vitaminizant. Mai este indicat pentru îmbunătățirea circulației sangvine, ca diuretic, pentru elimnarea calculilor renali, în afecțiuni hepatice, iritații ale intestinului și viermi intestinali.

Uz intern: Infuzie sau decoct scurt din două linguri de pulpă mărunţită la jumătate litru de apă, cantitate care se bea în cursul unei zile. Este foarte utilă asocierea cu fructe de cătină. Pulpa mărunţită se amestecă cu miere, în părţi egale. Se iau două-trei linguriţe pe stomacul gol.

Jneapănul, sursă imbatabilă de vitamina C

Acele de jneapăn conţin o cantitate mare de vitamina C. Extractele și uleiul esențial în cantități mici sunt un bun antiinflamator şi antiseptic al căilor respiratorii şi urinare. Au efecte diuretice şi favorizează eliminarea calculilor renali mici. Sunt recomandate și în bronşite, traheite, traheo- laringite, pielite, cistite, uretrite, carențe de vitamina C. Se face și infuzie din ace – o lingură la o cană cu apă. Se mai prepară sirop prin fierberea mugurilor (20 g la o jumătate de litru de apă) sau a rămurelelor tinere la foc mic, în vas acoperit, timp de 15 minute. După aceea, se adaugă zahăr sau miere (trei părți zahăr și o parte fiertură de muguri). Se filtrează şi se iau patru-cinci linguri pe zi.

Cele mai bune surse naturale de vitamina C: Măcrișul

Apare primăvara și poate fi cules în poienile însorite de la deal și munte. Bogat în vitamina C, era cunoscut în trecut ca antiscorbutic. Mai conține cantități importante de fier. Are proprietăţi depurative, preţioase pentru cura de detoxifiere de primăvară, pentru eliminarea din organism a „deşeurilor” acumulate din cauza alimentaţiei specifice din perioada de iarnă. Este uşor diuretic şi laxativ, tonic şi remineralizant. Are însă şi o serie de contraindicaţii severe: în colici nefritice şi litiaze oxalice. De asemenea, nu se va consuma de către cei care au ulcer sau de gastrită hiperacidă. Se consumă ca atare sau în preparate culinare simple.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com