Sedentarismul care apare odată cu vârsta poate fi cauzat de problemele de sănătate, dureri sau de îngrijorări legate de accidentăti. Dar, după cum știi, un stil de viață mai sedentar poate, de asemenea, să ducă la noi probleme de sănătate. Așa că vezi care sunt cele mai bune exerciții fizice pentru persoane în vârstă și nu ezita să începi să le practici zilnic.

Cele mai bune exerciții fizice pentru persoane în vârstă: Mersul pe jos

Dacă vrei să rămâi sănătoasă și să te poți mișca cu ușurință până la o vârstă înaintată, începe să mergi pe jos zilnic.

Plimbarea este o modalitate perfectă de a începe să faci mișcare. Majoritatea seniorilor pot face acest lucru. Acest tip de exercițiu de intensitate moderată este foarte benefic organismului.

Mersul pe jos te ajută să mărești ritmul cardiac, să îmbunătățești respirația, să crești rezistența la efort, să oprești pierderea masei osoase, să-ți întărești mușchii, circulația sangvină, să reduci riscul de îmbolnăvire a inimii, să-ți îmbunătățești somnul.

Cum scapi repede de celulită prin câteva exerciții simple

Cele mai bune exerciții fizice pentru persoane în vârstă: Înotul

Înotul este un alt sport benefic pentru persoanele în vârstă.

Înotul te ajută să rămâi în formă și să arzi calorii. În plus, crește rezistența la efort, se întăresc mușchii și este stimulat sistemul cardiovasculator. De asemenea, înotul ajută la reducerea stresului și tensionării articulațiilor corpului.

Un studiu publicat în Journal of Aging Research a constatat că, la adulții în vârstă, practicarea regulată a înotului a fost legată de performanța mai bună a unor funcții esențiale ale creierului: actualizarea memoriei de lucru și flexibilitatea cognitivă.

Un studiu din 2014, publicat în Jurnalul American de Epidemiologie, a constatat că înotul reduce riscul de cădere al persoanelor în vârstă, deoarece ajută la dezvoltarea mușchilor de bază puternici și stabili.

Exercițiile de zumba. Află care sunt beneficiile acestora pentru sănătatea ta

Cele mai bune exerciții fizice pentru persoane în vârstă: Dansul

Dansul îi ajută pe bătrâni atât din punct de vedere fizic, cât și mental. În funcție de puterea și abilitățile fizice, poți încerca diferite mișcări de dans, de la un ritm moderat la unul rapid.

Practicarea dansului în mod regulat poate ajuta la combaterea stresului, anxietății și depresiei, precum și îmbunătățirea sănătății inimii.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com