Cele 10 reguli pentru a mânca sănătos!

Cele 10 reguli pentru a mânca sănătos!

Calitatea alimentației este dată de ceea ce alegi să pui în farfurie. Iată care sunt pașii pentru a mânca sănătos, stabiliți de oamenii de știință specializați în domeniul nutriției.

Mai mulți specialiști americani de la una dintre cele mai renumite instituții de nutriție din lume, Școala de Sănătatea Publică Harvard, au întocmit o listă potrivită atât pentru tineri, cât și pentru adulți pentru a avea un stil sănătos de alimentație.

1. Alege carbohidrați de calitate. Cerealele rafinate sunt cea mai bună alegere: sunt sațioase și conțin fibre.

2. Acordă atenție proteinelor pe care le incluzi în meniu. Recomandare specialiștilor: pește, păsări de curte, nuci și leguminoase (mazăre, fasole, năut, linte).

3. Grăsimile sănătoase nu trebuie omise, în schimb limitează grăsimile saturate și evită produsele cu grăsimi trans. Sursele cele mai bune: uleiurile presate la rece, nucile și semințele, dar și diferite tipuri de pește.

4. Crează-ți o dietă în care să incluzi multe alimente cu fibre: cereale intergrale, legume și fructe.

5. Mănâncă mai multe vegetale (inclusiv verdețuri) și fructe. Combină culorile (verde închis, galben, portocaliu, roșu) și optează pentru varietate.

6. Calciul este important. Ține minte, însă, că laptele nu este singura sursă de calciu și chiar sunt altele mult mai bune (somonul, sardinele, spanacul și alte legume cu frunze verzi, varza, varza creață, morcovii, broccoli, legumele cu păstăi, napii, boabele de soia, tofu, dar și semințele, nucile sau migdalele).

7. Apa îți potolește cel mai bine setea. Încearcă să sari pentru băuturile îmbuteliate și dulci. Alege mai degrabă limonadă, ceai, lapte sau suc proaspăt din legume și/sau fructe.

8. Consumând mai puțină sare reprezintă un beneficiu în cazul majorității oamenilor. Bucură-te de gustul alimentelor proaspete și al celor cât mai puțin procesate. Cantitatea ideală de sare recomandată zilnic unui adult sănătos este de 4,5 grame (ideal) sau maximum e grame.

9. Vinul și alte băuturi alcoolice pot fi benefice dacă sunt consumate moderat, însă nu pentru toată lumea. Cântărește bine avantajele și riscurile în cazul tău.

10. Meniul zilnic care include multe vitamine și minerale se poate 'traduce' ca și o asigurare de sănătate pentru organism. Iar un supliment cu vitamina D este binevenit.

Credit foto: 123rf.com