Cel mai bun tip de mișcare pentru sănătate este cel care-ți place

cel mai bun tip de mișcare

Care este cel mai bun tip de mișcare pentru sănătate? Cel care-ți place cel mai mult! Așa spun specialiștii. Mai ales dacă vine vorba despre sănătatea inimii. Căci, fie că petrecem la intensitate maximă, înconjurați de multă lume, fie că stăm cuibăriți în intimitatea căminului și ne simțim singuri, inima tot are de suferit. Iar consecințele pot fi grave!

Distrează-te cu toată inima!

La fiecare 30 de minute, un român suferă un infarct. Dar 80% dintre decesele cu această cauză pot fi evitate! Problema este că, atunci când vine vorba despre plăcerile personale, omul le alege pe acestea, în detrimentul propriei sănătăți. Ca să nu ajungi de la bal la spital, ascultă-ți inima și fă-i pe plac!

Riscurile sunt mari

Inima nu cere mult pentru a se simți bine: câte cel puțin o jumătate de oră de mișcare zilnic, alimentație echilibrată, cât mai puțin alcool și, dacă se poate, fără țigări. Dacă mai faci și câte o vizită la medic, periodic și, acolo unde e cazul, urmezi și tratamentul prescris, chiar nu-ți face probleme. Or, lipsa de mișcare constantă este una dintre cauzele hipertensiunii, a colesterolului mărit, a bolilor inimii, a digestiei proaste, a diabetului zaharat. Degeaba faci sport seara, dacă tot restul zilei ți l-ai petrecut șezând.

Fără efort fizic, organismul se dereglează, își diminuează capacitățile. Așa se face că milioane de oameni mor, în fiecare an, pentru că au stat prea mult. Iar asta le-a cauzat infarct, ateroscleroză, accident vascular cerebral. Studii recente au demonstrat că, în unele cazuri, sedentarismul are efecte chiar mult mai periculoase decât fumatul. Un alt risc la care ne expunem sunt mesele copioase stropite cu alcool, care pot duce la crize de inimă, infarcturi şi chiar accidente vasculare cerebrale. Dacă te știi cu probleme, ai grijă să ai în permanenţă la tine medicamentele prescrise.

Dansul, cel mai bun tip de mișcare?

Poate că nu este chiar cel mai bun tip de mișcare. Dar e deja dovedit că dansul previne și tratează boli, fiind de ajutor în diabet, afecțiuni cardiovasculare, musculare, articulare și osoase, în obezitate și tulburări psihice. Cum, pe la noi, se mănâncă și se bea mult, e chiar indicat să-ți ajuți organismul să treacă cu bine prin această încercare, în pași de dans. Spre deosebire de alte sporturi de performanţă, dansul nu duce în timp la modificări patologice ale vaselor de sânge sau ale inimii. Dimpotrivă, este un bun protector cardiovascular. În timpul dansului, bătăile inimii cresc uşor, circulaţia se intensifică, creşte oxigenarea organismului şi tonusul cardiovascular devine mai bun.

Poți face orice-ți place!

Sursa foto: Shutterstock

Loading...