Ceaiul de afine mai are rolul de a preveni degenerarea maculară, de a îmbunătăți funcția cognitivă, de a reduce riscul de diabet și de a crește sănătatea renală.

Există foarte puține efecte secundare asupra ceaiului de afine, deoarece alergiile la această plantă sunt rare.

Ele pot apărea stomac și pot provoca diaree dacă ceaiul este consumat în cantități excesive.

Beneficiile măslinelor. Ai idee cât de mult te ajută?

Despre ceaiul de afine

Ceaiul de afine se obține prin uscarea frunzelor arbustului de afine.

Aceste frunze au antioxidanți și substanțe nutritive, la fel ca și fructele de afine.

Afinele au devenit unele dintre cele mai căutate fructe în ultimele decenii, după ce s-a descoperit că au un puternic potențial antioxidant și pot avea un efect pozitiv puternic asupra sănătății generale.

Afinele sunt originare din America de Nord, dar au fost introduse în Europa cu aproape un secol în urmă și pot fi găsite acum în majoritatea părților lumii.

Cea mai comună specie este Vaccinium cyanococcus, iar majoritatea beneficiilor sale pentru sănătate sunt derivate din concentrațiile ridicate de antociani, compuși polifenolici și alți fitonutrienți, precum și vitamina A, C, B și K, potasiu, mangan, zinc și fier.

Leurda sau usturoiul sălbatic – 7 beneficii pentru organism

Ceaiul de afine – 10 beneficii pentru un organism sănătos

Consumul de ceai de afine este o alegere înțeleaptă pentru oricine se confruntă cu

– simptome de cataractă

– imunitate scăzută

– demență, Alzheimer

– diabet

– infecții ale rinichilor

– colesterol ridicat

– hipertensiune arterială

– osteoporoză

– metabolism scăzut

– deficiențe nutritive

– anemie

– diferite tipuri de cancer.

9 beneficii pentru sănătate ale ceaiului de pelin

1. Sănătatea inimii

Ceaiul din afine poate da un impuls sistemului cardiovascular într-o serie de moduri, începând cu conținutul de potasiu, care poate actiona ca un vasodilatator.

El mai reduce tensiunea arterială și riscul de ateroscleroză, accident vascular cerebral și atac de cord.

În al doilea rând, s-a dovedit că concentrația mare de proantocianine din ceaiul de afine reduce riscul de apariție a bolilor de inimă.

2. Funcția cognitivă

Antioxidanții găsiți în acest ceai de fructe puternic pot afecta în mod semnificativ funcția cognitivă prin prevenirea stresului oxidativ și a depunerii plăcilor în creier.

Această încetinire a conexiunilor neuronale este ceea ce duce la boala Alzheimer, demență și alte boli neurodegenerative, iar compușii activi din afine vă pot ajuta să vă protejați de asta.

3. Digestie

Acidul galic este un antioxidant natural din afine care poate reduce inflamația în organism, inclusiv în stomac.

Ajută la reechilibrarea nivelurilor bacteriene din intestin, poate optimiza digestia, reduce disconfortul, cramperea și balonarea și poate ușura simptomele de constipație și diaree.

4. Sistemul imunitar

Sistemul nostru imunitar poate fi susținut atât de vitamina C, cât și de antocianii din ceaiul de afine.

Vitamina C stimulează producerea de celule albe din sânge și acționează ca un antioxidant, în timp ce antocianii vor căuta radicalii liberi și îi vor neutraliza înainte ca aceștia să poată determina mutația celulelor sau apoptoza.

5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

5. Vederea

Vitamina A găsită în ceaiul de afine înseamnă că această băutură pe bază de plante vă poate ajuta să vă protejați și să vă consolidați vederea.

Această vitamină este cunoscută ca un bun antioxidant, în special în apărarea împotriva degenerescenței maculare în retină și încetinirea declanșării cataractei.

6. Sănătatea rinichilor

Doi acizi găsiți în acest ceai, acizi elagici și hipurici, ajută la detoxifierea pereților vezicii urinare prin creșterea acidității urinei.

Mai mult, aceste componente active ale ceaiului de afine pot reduce nivelul de oxalați din organism, ceea ce poate duce la pietre la rinichi.

7. Diabet

Ceaiul de afine este cunoscut pentru scăderea nivelului zahărului din sânge prin optimizarea funcției pancreasului, creșterea secreției de insulină și îmbunătățirea rezistenței la insulină în organism.

Pentru cei care suferă de diabet sau cu risc crescut de a dezvolta această afecțiune, acest ceai delicios funcționează atât ca măsură preventivă, cât și ca tratament regulator!

8. Densitatea oaselor

În unele studii, consumul de ceai de afine a fost asociat pozitiv cu creșterea densității osoase și cu un risc mai scăzut de apariție a osteoporozei.

Deși conținutul de minerale nu este uriaș în frunzele de afine, sunt suficiente pentru a vă oferi corpului un impuls sănătos în aportul de minerale, păstrând oasele puternice în timp ce îmbătrâniți.

9. Circulaţie

Fierul este prezent în ceaiul de afine, la fel ca și calciul, care poate îmbunătăți absorbția fierului de către sistemul digestiv.

Fierul este, de asemenea, o componentă cheie a celulelor roșii din sânge, ceea ce înseamnă o oxigenare mai mare a extremităților corpului și a țesuturilor care necesită reparații sau regenerări.

Îmbunătățirea circulației poate, de asemenea, să crească nivelul de energie și să prevină simptomele anemiei.

9 beneficii uimitoare pe care le are mierea naturală

10. Cancer

Afinele au devenit cunoscute ca super-alimentate din cauza efectului lor aparent asupra cancerului.

Acest lucru se datorează, în mare parte, antocianilor găsiți în aceste fructe de pădure (și frunzele care fac acest ceai).

Prin folosirea regulată a ceaiului de afine, acidul galic și alți antioxidanți din acest ceai vă pot reduce în mod considerabil riscul de cancer de colon, prostată, sân, plămâni și de col uterin.

Alimente care lucrează cel mai bine împreună. Uite care sunt perechile magice

Cum faci ceaiul de afine

Prepararea unui ceai de afine este o modalitate simplă și rapidă de a vă ajuta organismul să vă stimuleze sănătatea.

Necesită doar frunze de afine uscate, apă caldă și îndulcitori naturali, cum ar fi mierea.

Mulți oameni fac ceaiul de afine cu fructele în sine, dar frunzele sunt, de asemenea, surse puternice de nutrienți și conțin chiar urme de cofeină pentru un impuls energetic suplimentar.

Frunzele uscate de afine pot fi achiziționate de la cele mai multe magazine de produse alimentare sănătoase, sau pot fi colectate și uscate din sălbăticie.

Înainte de colectarea și utilizarea frunzelor de afine sălbatice, fiți absolut siguri că recoltați frunzele potrivite, deoarece alte soiuri de boabe (care arată asemănătoare cu afinele) pot fi periculoase pentru sănătatea dumneavoastră.

Reţetă

Ingrediente:

– 2-3 lingurițe de frunze de afine uscate

– 2 cești de apă (filtrată)

– 1 linguriță de miere sau zahăr, după gust

Pasul 1 – Aduceți apa la punctul de fierbere și apoi stingeți focul (apa fierbinte neutralizează unii antioxidanți).

Pasul 2 – Adăugați la amestec frunzele de afine.

Pasul 3 – Lăsați frunzele să infuzeze timp de 10-15 minute.

Pasul 4 – Turnați ceaiul în cană și adăugați miere sau zahăr, dacă doriți.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto