Cea mai simplă dietă pentru slăbit

Cea mai simplă dietă pentru slăbit

Dacă ai urmat o dietă pentru slăbit și nu a funcționat, nu renunța. Doar cu câteva mici schimbări aduse în alimentația ta, poți să scapi rapid de câteva kilograme deranjante în plus. Numeroase persoane se confruntă în ziua de azi cu problema kilogramelor în plus. Munca statică, de birou, lipsa timpului pentru practicarea activităților fizice, mesele târzii sau la ore neregulate, stresul constituie cele mai frecvente cauze pentru care pierderea în greutate pare a fi o misiune aproape imposibilă.

Nevoile calorice ale organismului sunt de 2500 de calorii zilnic în cazul bărbaților și de 1800-2000 de calorii zilnic pentru femei. Însă, în general, tindem să consumăm peste 2500 de calorii pe zi, iar excesul de energie astfel obținut nu mai e utilizat, fiind depozitat în organism sub formă de grăsimi. Excesul în greutate este asociat cu multe afecțiuni, inclusiv hipercolesterolemie (cantitate prea mare de colesterol în sânge), afecțiuni cardiace, diabet, hipertensiune, osteoartrită, probleme ale coloanei vertebrale, tulburări hormonale etc.

Din păcate, de multe ori persoanele urmează o dietă pentru slăbit nesănătoasă. Slăbesc temporar, după care pun la loc mai multe kilograme decât au dat jos. Pentru a pierde în greutate e nevoie de o dietă pentru slăbit optimă, modificarea stilului de viață și practicarea sportului, dar există și câteva soluții la îndemână care te pot ajuta să scapi repede de câteva kilograme în plus. Ca să slăbești rapid, e nevoie să consumi mai puține calorii decât arzi într-o zi. Aceasta e regula de bază în orice dietă pentru slăbit.

Iată ce modificări simple poți face în dieta ta ca să dai jos repede și ușor câteva kilograme:

Miere în loc de zahăr

Atunci când pui zahăr în cafea, ceai sau limonadă, mai ales dacă bei câteva căni pe zi, riști să crești semnificativ numărul de calorii consumate zilnic. O soluție mai sănătoasă când urmezi o dietă pentru slăbit e să înlocuiești zahărul cu mierea. Mierea conține fructoză și glucoză în proporții aproape egale, iar aportul de calorii va fi mai mic.

Consumul de miere cu lămâie este de asemenea recomandat în orice dietă pentru slăbit. Un pahar de apă plată călduță cu miere și lămâie consumat dimineața pe stomacul gol detoxifică, energizează organismul și ajută la slăbit.

Ciuperci în loc de carne

Ciupercile sunt folosite adesea în post ca înlocuitor pentru carne și pe bună dreptate. Pot fi folosite în același mod și atunci când urmezi o dietă pentru slăbit. Aceste legume conțin multe proteine și au un conținut scăzut de calorii.

Conform studiilor, persoanele care țin o dietă pentru slăbit și înlocuiesc chiar și o porție de carne pe săptămână cu una de ciuperci pierd semnificativ în greutate într-un interval de timp.

Tărâțe de ovăz cu iaurt

Tărâțele de ovăz reprezintă unul dintre alimentele cu cel mai mare conținut de fibre, ceea ce te ajută să te simți sătul mai repede. În plus, fibrele accelerează tranzitul intestinal fiind de folos în orice dietă pentru slăbit. Tărâțele absorb grăsimile, scăzând cantitatea de colesterol din sânge și stimulând metabolismul.

Bacteriile sănătoase conținute în iaurt ajută la optimizarea absorbției de substanțe nutritive, reduc aportul de grăsimi și accelerează digestia. Iaurtul conferă o senzație de sațietate fără a crește aportul caloric. Prin urmare, o dietă pentru slăbit ar trebui să includă tărâțe de ovăz și iaurt, fie împreună, fie separat.

Ceai verde în loc de băuturi carbogazoase

Ceaiul verde este un aliat de nădejde atunci când urmezi o dietă pentru slăbit. Acesta conține un antioxidant puternic numit galat de epigalocatechină. Acest antioxidant stimulează procesul de ardere a grăsimilor din organism.

Băuturile răcoritoare conțin zahăr care accelerează depunerea de grăsimi. Chiar și băuturile dietetice conțin zahăr, dar în cantitate mai mică. De aceea, e recomandabil să bei ceai verde în loc de o băutură răcoritoare atunci când ți-e sete. Acesta te va ajuta să obții rezultate mai bune când urmezi o dietă pentru slăbit și te va feri totodată de zahărul din băuturile carbogazoase.

Ulei extravirgin de măsline în loc de ulei de floarea-soarelui

Da, ai citit bine, uleiul poate fi consumat atunci când ții o dietă pentru slăbit, însă nu orice ulei este sănătos. Uleiul de floarea-soarelui este extrem de procesat și nu mai conține acizi grași benefici. În schimb, grăsimile din uleiul de măsline și mai ales acidul oleic declanșează o senzație de sațietate.

Prin urmare, dacă torni puțin ulei de măsline peste niște legume preparate la aburi sau peste o salată, ți se va face foame mult mai târziu decât dacă le-ai consuma simple. Uleiul de măsline conține omega 3 care te va energiza și va contribui la eliminarea colesterolului nociv din sânge care poate stimula creșterea în greutate. Adaugă așadar uleiul de măsline în lista de alimente permise când ții o dietă pentru slăbit.

Foto: Pixabay