Ce vise ne conectează cu lumile paralele! Cercetătorii au o teorie surprinzătoare

De mii de ani ne întrebăm care sunt adevăratele mesaje ascunse în vise. De ce unii dintre noi au vise premonitorii și de ce unele vise ne oferă răspunsul la situațiile confuze din viața noastră. Cercetătorii spun că astfel de vise ne-ar putea conecta cu lumile paralele.

Teoria conform căreia lumile paralele există este deja veche și a adunat o mulțime de adepți în mediul academic, de la astrofizicieni, la biologi, neurologi sau chimiști. Oamenii de știință sunt de părere că universurile paralele au existat încă de la momentul marelui Big Bang, când s-a format și universul în care trăim.

Deocamdată, nu dispunem de o tehnologie de scanare spațială care să ne ofere dovezi concrete, dar cercetătorul Ranga-Ram Chary, de la Institutul Californian de Tehnologie, a depistat urme de praf cosmic care ar putea proveni de la ciocnirea moleculelor dintre două universuri paralele.

Încă din anul 2007, astrofizicienii au descoperit în univers un spațiu gol de aproximativ un miliard de ani lumină. Ulterior, a mai fost descoperit un spațiu de 3,5 milioane de ani lumină, care pare gol, dar nu știm exact ce ascunde. Aceste date, împreună cu prezența radiațiilor cosmice care sunt în permanentă expansiune, au determinat mințile luminate din mediul științific să considere că nu poate exista doar un singur univers, ci un infinit de universuri sau lumi paralele care se află și ele în expansiune.

Pare greu de înțeles, cu toate acestea există numeroase semnale și mesaje în spațiul tridimensional în care trăim legate de alte lumi. Iar visele ar putea fi un canal de recepție a evenimentelor din universurile paralele.

Mesaje profetice transmise de zei sau de propria noastră imaginație?

Încă din vremurile antice, popoarele puțin evoluate considerau că visele nu sunt întâmplătoare, ci că sunt mesaje transmise de zei, de ființele divine care controlează lumea. Egiptenii, chinezii, grecii sau romanii împărțeau aceeași credință și se foloseau de vise pentru a emite profeții și previziuni pentru viitor.

Azi știm că visele sunt o extensie în subconștient a sentimentelor, gândurilor și senzațiilor pe care le avem în perioada de trezie. Visele pot transmite mesaje clare despre sunete, culori și gusturi. Ne surprinde uneori cât de reale sunt, ce bine reproduc obiectele din realitate. Ba chiar avem impresia uneori că am simțit un anume parfum în vis sau că am simțit textura unui obiect dur.

Uimitoare sunt, însă, visurile misterioase, visurile în care vedem lucruri care nu au nicio legătură cu realitatea. Putem vedea animale și făpturi fantastice pe care nu le-am văzut niciodată nici în filme, nici în cărțile SF. De obicei, cu cât sunt mai stranii visele și mai greu de explicat, cu atât ni le amintim mai clar.

Ce vise ar putea veni din lumile paralele?

Așa cum s-a dovedit existența câmpurilor electromagnetice, despre care nu știam absolut nimic în urmă cu un secol, așa cum a fost explicată teoria găurilor negre, așa va fi explicată cândva și teoria universurilor paralele. Mulți cercetători consideră că ele există, iar adepții misticismului susțin că, uneori, unii dintre noi, ajung foarte aproape de frontiera unui alt univers și primesc mesaje misterioase.

Max Tegmark, profesor la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, susține că teoria universurilor paralele este tot mai pertinentă, chiar dacă aceasta înseamnă că toate legile fizicii pe care le cunoaștem azi vor fi demontate principiu cu principiu.

Poate că nu toate legile universului pot fi transpuse în formule matematice. În lumile paralele ar putea existe alte versiuni ale noastre, care pot duce vieți identice cu ale noastre, dar pot lua la un moment dat decizii diferite. Într-o lume ești căsătorită, ai copii și ești educatoare. În altă lume, trăiești singură, pentru că nu există conceptul de căsătorie și familie. În alt univers, singurul tău scop este să devii mamă, dar acest lucru nu este posibil decât prin metode tehnologice, într-un incubator, spre exemplu.

Oamenii pot avea vise repetitive despre locuri stranii pe care nu le-au vizitat niciodată și nici nu le-au văzut la televizor sau în cărți. Și atunci te întrebi cum și-a putut imagina subconștientul tău un asemenea loc, care nu seamănă cu nimic cunoscut.

Există și oameni care au adesea vise premonitorii, vise despre evenimente care urmează să se întâmple și pe care nimeni nu le poate anticipa. Poate că ele vin din lumile paralele, unde deja copia ta le-a trăit și ți le transmite printr-un fel de telepatie stranie.

Poate că aceste vise sunt ferestre deschise spre universurile paralele. Aceasta nu este decât o speculație, dar de cele mai multe ori speculațiile ne-au ajutat să avansăm și să descoperim lucruri despre care nu credeam că pot fi posibile.

sursa foto: Shutterstock