Ce trebuie să știi despre indicele glicemic al alimentelor

Ce trebuie să știi despre indicele glicemic al alimentelor

Vitalitatea și starea de bună-dispoziție sunt strâns legate de modul în care te alimentezi. Pentru a avea mai multă energie pe tot parcursul zilei, ai grijă la indicele glicemic al produselor pe care le consumi.

 

Indicele glicemic reprezintă capacitatea unuui aliment de a spori sau de a scădea glicemia. Mai precis, acesta determină creșterea concentrației glucozei din sânge, după ingerarea unui aliment.

Importanța indicelui glicemic (IG)

Dacă îți dorești să duci o viață sănătoasă, trebuie să te și alimentezi corespunzător. În acest sens, trebuie să iei în calcul indicele glicemic.

Creșterea glicemiei, un pericol pentru inimă

În urma cercetărilor realizate de specialiștii englezi, s-a constatat că zahărul și făina albă favorizează apariția cancerului și duc la boli ale inimii. Creșterea glicemiei, după consumul de dulciuri și produse rafinate, determină, pe lângă secreția mare de insulină și stimularea creșterii tumorale.
Acesta este un indicator al resorbției sau absorbției glucidelor consumate, ceea ce determină într-o mare măsură valorile zahărului în sânge. Prea puțin zahăr în sânge duce la hipoglicemie, iar prea mult zahăr în sânge duce la hiperglicemie. Astfel pentru a echilibra aceste valori, înainte de fiecare masă, trebuie să ții cont de indicele glicemic al alimentelor.
În cazul în care glicemia este constantă, atunci organismul funcționează normal. În caz contrar, dacă glicemia scade prea mult, atunci organismul va resimți o stare accentuată de oboseală.

Limitează consumul de zaharuri rapide

Cu cât un aliment este mai rafinat și mai bine prelucrat, cu atât duce la un indice glicemic mai crescut, ceea ce determină automat sporirea rapidă a zahărului din sânge. În această categorie pot fi incluse sucurile dulci, iaurturile cu fructe, înghețata, produsele de cofetărie și patisărie, dulcețurile, mezelurile, pizza. Așadar, toate dulciurile și preparatele pe bază de făină albă, orez decorticat, anumite fructe, cum ar fi pepenele verde, ca și unele legume, precum dovleacul, dar mai ales cartofii, au indicele glicemic mare. Asta nu înseamnă că trebuie să excluzi consumul de zahăr. Două cubulețe de ciocolată neagră pe zi îți vor face chiar bine. Doar excesul dăunează.

Preferă alimentele cu indice glicemic scăzut

Pentru a avea o alimentație echilibrată, consumă alimente cu indice glicemic scăzut, cum ar fi: pâinea integrală, cerealele integrale, nucile și semințele simple germinate, fructele și legumele bogate în fibre (mere, pere, greprut, smochine, piersici, caise, struguri, prune, morcovi, ciuperci, linte, fasole verde, mazăre).

Credit foto: 123rf