Ce trebuie să mănânci înainte și după antrenamente și ce să eviți

Ce trebuie să mănânci înainte și după antrenamente și ce să eviți

Ce trebuie să mănânci înainte și după antrenamente contează, căci nu te vei simți prea plină să faci sport, iar apoi nu vei pune la loc caloriile pierdute.

Știind ce trebuie să mănânci înainte de un antrenament este o parte importantă a energiei și a rezistenței la ora de sport.

Importanța alimentației înainte de antrenamente

Este extrem de important să mănânci înainte de un antrenament, în special dacă sunteți un atlet de anduranță sau antrenamentul durează mai mult de 30 de minute.

Chiar și o scurtă alergare pe bandă va consuma energie, iar caloriile din corp vă vor ajuta să vă măriți rezistența și energia.

Când faceți sport, începeți să ardeți depozitele de glicogen din organism. Cu toate acestea, dacă nu aveți energia disponibilă în corp, veți începe să vă simțiți obosită.

O gustare mică cu o oră înainte de un antrenament sau o masă moderată, cu 2 ore înainte de antrenament este ideal pentru aportul de energie.

Dacă consumați mai mult decât trebuie înainte de un antrenament, ați putea avea crampe sau diaree, dacă mâncați mai puțin, atunci corpul nu va susține efortul mult timp.

Fluidele și electroliții sunt foarte importante înaintea unui antrenament, deoarece pot asigura funcționarea corectă a mușchilor și transmiterea mesajelor corecte de către sistemul nervos.

10 remedii la îndemână să elimini kilogramele în plus

Ce trebuie să mănânci înainte de antrenamente

Cele mai bune alimente înainte de antrenament sunt terci de ovăz, fulgi de ovăz, fructe uscate, cofeină, albușuri de ou, printre altele.

Din listă mai fac parte

– banane
– pui
– orez
– iaurt grecesc
– fructe uscate
– ovăz
– cofeină
– batoane de proteine
– unt de arahide
– orez brun
– omletă
– măr
– albușuri de ou
– rădăcină de maca
– cartof dulce
– arahide
– năut
– legume
– terci de ovăz
– pâine integrală

Dacă doriți să maximizați masa musculară și scăderea în greutate, mâncați o masă moderată cu 2-3 ore înainte de un antrenament.

În ultimele 20-30 de minute înainte de a începe antrenamentul, un baton de proteine ​​sau o banană este o alegere bună pentru o creștere ulterioară a resurselor energetice.

Ceaiul de mere și 8 motive pentru care să-l savurezi cu plăcere

Ce alimente trebuie evitate înainte de antrenamente

Există alimente pe care ar trebui să le evitați înainte de un antrenament, deoarece acestea vă pot încetini sau pot provoca suferințe gastrointestinale în timp ce sunteți activi fizic.

Unele dintre aceste alimente includ:

– Fasole
– Legume crucifere
– Lactate
– Suc de fructe
– Dulciuri
– Apă minerală
– Alcool
– Mâncăruri picante

Ce să mănânci după antrenamente

Când ați terminat antrenamentul, doriți să completați caloriile pe care le-ați ars, dar și să furnizați corpului proteina de care are nevoie pentru a repara și întineri mușchii.

Unele dintre cele mai bune alimente bogate în nutrienți pentru a consuma după un antrenament intens includ următoarele:

– Brânză
– Lapte cu cacao/ciocolată
– Iaurt
– Brânză de vacă
– Migdale
– Legume prăjite
– Somon
– Portocale
– Avocado
– Ton
– Pui la gratar

Bei lapte de soia? Ai habar ce conține? Studiu pe produsele de pe piața românească

Alimente de evitat după antrenamente

În mod similar, există unele alimente care ar fi o alegere proastă după un antrenament.

Evitați astfel alimentele din această listă finală dacă doriți să vă maximizați recuperarea post-antrenament și mușchiul.

– Slănină
– Pizza
– Legume crude
– Gogoși, patiserie
– Ciocolata cu lapte (pentru a nu fi confundata cu laptele cu ciocolata, care este un aliment bun post-antrenament)
– Gustări sărate
– Fast food
– Băuturi carbogazoase
– Suc de fructe 100% pur.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...