Ce tipuri de alimente declanșează coșmarurile. Nu le consuma seara!

Ce tipuri de alimente declanșează coșmarurile

Știința nu poate explica încă legătura dintre chimia alimentelor și vise, cert este că unele tipuri de alimente chiar declanșează coșmarurile. Ferește-te să le mai consumi seara, dacă vrei să te bucuri de un somn mai liniștit.

Alimentele foarte iuți

Sigur că sosurile și preparatele condimentate și foarte iuți sunt ușor de legat de coșmaruri, pentru că ele sunt mai greu de digerat și pot provoca arsuri peste noapte. Dar există un alt argument, descoperit în urma unor teste publicate în Jurnalul Internațional de Psihologie.

Mâncarea iute ridică temperatura corpului ceea ce declanșează o activitate cerebrală mai intensă, ca atare încep să apară vise tulburătoare, neclare, multe dintre ele adevărate coșmaruri.

Dacă ești, totuși, o mare iubitoare de alimente picante, încearcă să le consumi la prânz, nu seara.

Bomboane, prăjituri, dulciuri

Dacă vrei să ai vise liniște și dulci, secretul este să eviți zahărul seara. Ciocolata conține cofeină, iar combinația acesteia cu zahăr duce la o stare de agitație de care nu ești conștientă, decât în momentul în care vrei să adormi. Vei constata că nu poți adormi ușor, că tresari și ești mai degrabă tensionată, decât relaxată.

Pâinea și pastele

Oricât de apetisantă ar părea o porție de paste la cină, se pare că nu este cea mai indicată alegere. Datorită procentului mare de amidon din paste, din pâine și alte produse de patiserie, acestea aduc un aport mare de glucoză în organism. Acestea pot fi comporate cu prăjiturile pe bază de ciocolată.

Un studiu la care au participat 300 de oameni care au consumat alimente bogate în carbohidrați și amidon la cină a arătat că pastele afectează în mod direct calitatea somnului, pâinea produce o anumită nervozitate, pe când orezul ajută la un somn liniștit.

Și alcoolul declanșează coșmarurile!

Nu este o noutate și nici nu este nevoie de prea multe argumente științifice pentru a demonstra că alcoolul, mai ales băuturile tari și spirtoase, dar și berea afectează calitatea somnului.

Cu toate că un pahar sau două de alcool înainte de somn ți se pare că te ajută să adormi mai repede, în realitate, după ce trece senzația specifică de amețeală, te vei trezi de mai multe ori pe noapte, vei avea un somn agitat și dimineața te vei trezi mult mai obosită decât de obicei.