Ce tip de sare să consumi și cât, într-o alimentație sănătoasă?

Ce tip de sare să consumi și cât, într-o alimentație sănătoasă?

Unul dintre cele mai folosite alimente în bucătărie, tradiționala sare, potențează gustul mâncării. Însă, folosită într-o cantitate mare dăunează semnificativ organismului.

 

Sarea intervine în mecanismul setei şi al eliminării toxinelor şi al apei din organism. De aceea, dacă nu există o indicaţie expresă din partea medicului de a o înlătura din alimentaţie, nu ar trebui să o faci. Însă nici să consumi produse foarte sărate sau să adaugi sare peste cantitatea folosită deja la prepararea mâncării.

O variantă recomandată de sare

Cori Grămescu explică: 'Dacă depăşim această cantitate stresăm rinichiul, riscăm să creştem tensiunea pe seama creşterii volumului de fluide din corp şi ne luptăm cu retenţia de apă', tot ea adăugând că în ceea ce o priveşte, foloseşte sarea brută, nefiltrată, de la salinele româneşti. 'Recomand folosirea unei cantităţi cât mai reduse de sare naturală, neprocesată şi nefiltrată pentru gătit. O variantă foarte bună este sarea de Guerande, mai puţin cunoscută în România, dar disponibilă în magazinele mari. Sau de la salinele noastre, Praid, Turda sau Ocnele Mari.'

Nu depăși această cantitate zilnic!

'Consumul de sare recomandat pentru un adult este de 6g pe zi, adică ceva mai puţin de o linguriţă de sare. În această categorie intră tot aportul de sare, de la cel prezent în mod natural în alimente până la cel adăugat peste salate şi legume. Ca o regulă generală, ar trebui să ne concentrăm să mâncăm produse naturale şi neprocesate, cu un conţinut ridicat de fibre, şi cu o densitate cât mai mare de nutrienţi. În acest fel nu riscăm nici să ne îmbolnăvim, nici să câştigăm kilograme nedorite.' (Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, Cori.ro)

Credit foto: Shutterstock

Cori Grămescu

Credit foto: Shutterstock