Ce secrete ascunde cafeaua decofeinizată

Ce secrete ascunde cafeaua decofeinizată

Iubitorii de cafea care nu se pot mulțumi cu o ceașcă sau două pe zi aleg adesea cafeaua decofeinizată. Este apreciată și de medici și de cercetători, care au demonstrat în mai multe rânduri că are certe beneficii pentru sănătate. Dar cafeaua fără cofeină are și câteva secrete mai puțin bune pe care ar trebui să le cunoști.  

 

Cafeaua decofeinizată are certe calități și beneficii pentru inimă, pentru creier și pentru sănătatea organismului în general. Dar numai cafeaua din care s-a extras cofeina prin metode non toxice, fără substanțe chimice.

Cum se obține cafeaua decofeinizată

Cea mai rapidă metodă de a elimina cofeina din cafea este folosirea unor soluții chimice periculoase pentru organism precum clorura de metilen sau acetatul de etil. Cele două substanțe sunt utilizate în special în industria vopselurilor și a maselor plastice, în fabricarea de cosmetice sau la fabricarea adezivilor.

Ambele soluții sunt toxice pentru organism, dar producătorii susțin că sunt îndepărtate de pe boabele de cafea. Cu toate acestea, există riscul de a rămâne reziduuri care pot provoca probleme gastrice, iritații și inflamații ale mucoasei, dar și afecțiuni pulmonare.

Există și o altă metodă mai sigură de eliminare a cofeinei, doar pe bază de apă pură fierbinte și filtre de carbon. Prin această metodă de extracție, cafeaua își pierde mai mult din aroma ei inițială, dar este mai sănătoasă.

Cafeaua decofeinizată conține totuși cofeină

Trebuie să mai știi că procesul de eliminare a cofeinei nu este eficient 100%. În general, cafeaua decofeinizată conține între 5 și 14% cofeină, de aceea trebuie să fii precaută când bei mai mult de 3 sau 4 ceșcuțe pe zi.

Beneficii, dar și riscuri mai puțin cunoscute

Au fost efectuate mai mult studii care au pus în valoare calitățile cafelei fără cofeină. În primul rând, este recomandată pentru toate persoanele care suferă de tulburări ale tensiunii și este recomandată celor care suferă de diabet. De asemenea, acest tip de cafea reduce riscul apariției diabetului de tip 2, precum și al cancerului de prostată.

Dar, poate, cea mai importantă calitate a cafelei cu un procent scăzut de cofeină este aceea că stimulează memoria și previne instalarea bolilor cognitive degenerative precum demența sau Alzheimer.

În pofida lucrurile bune, există și riscuri pe care ți le asumi când consumi cantități mari de cafea decofeinizată. Există studii care au demonstrat că aceasta favorizează depunerea colesterolului, afectând astfel circulația sanguină și inima.

Pe de altă parte, la femei, consumul ridicat de cafea, chiar și decofeinizată, favorizează osteoporoza, care avansează mult mai repede, decât la femeile care nu obișnuiesc să bea cafea.

sursa foto: 123rf.com