Ce să NU mănânci dacă ai dereglări hormonale

Ce să NU mănânci dacă ai dereglări hormonale

Există alimente care, deși figurează în categoria produselor naturale sănătoase, nu sunt indicate atunci când ai dereglări hormonale cauzate de glanda tidoidă sau dacă ai sindrom al ovarelor polichistice.

 

Alimentația corect aleasă, ascultând nevoile organismului, îți poate îmbunătăți starea de sănătate. În cazul în care te confrunți cu probleme hormonale, prezinți sindrom al ovarelor polichistice sau dereglări ale glandei tiroide, ce poate duce inclusiv la creștere în greutate sau depresie, evită unele produse naturale. Atenționarea vine din partea unui expert în probleme hormonale, nutriționistul Alisa Vitti (FLOliving.com), autor al cărții bestseller în Statele Unite, 'WomanCode'.

Soia

Este un aliment consumat de multe femei, mai ales sub formă de lapte de soia. Însă, spune Alisa Vitti, 'soia conține fitoesogeni. Și deși nu sunt identici cu structura estrogenului uman, atunci când soia este consumată mult corpul primește semnale greșite. Sistemul endocrin încetinește producția de estrogen și poate duce și la oprirea ovulației.'

Stevia

Dacă eviți consumul de zahăr rafinat (și bine faci!) e posibil să îl înlocuiești cu îndulcitorul natural stevia. 'Este important' subliniază nutriționistul, 'să știi că, în istorie, stevia era folosită pentru a evita sarcina. Dacă nu ai o sensibilitate hormonală și consumi stevia în cantități mici nu vor fi efecte asupra fertilității. Dacă însă ai dereglări hormonale sau prezinți sindrom al ovarelor polichistice, alege un alt îndulcitor precum mierea.'

Carne roșie

O dietă bogată în proteine, mai ales din carne roșie, și puțini carbohidrați trebuie evitată. Proteinele în cantitate mare dăunează persoanelor cu dereglări hormonale și nici evitarea carbohidraților nu le este benefică. Pentru că au nevoie de glucoză care ajută la funcționarea corectă a glandei tiroide. Carbohidrații recomandați sunt semințele de quinoa și orezul brun.

Varza kale

Frunzele de varză kale nepreparate termic pot fi folosite în multe salate proaspete de către persoanele care le consideră un superaliment datorită proprietăților sale. Dar, în stare crudă, acest tip de vegetale (legumele crucifere) îngreunează producția hormonilor tiroidieni în cazul persoanelor sensibile. Mai bine optează pentru țelină, ridichi, salată verde sau sfeclă.

Castraveți, mentă, spirulină

Alte produse nerecomandate sunt castraveții, alături de frunzele de mentă și spirulina. În schimb, scorțișoara este benefică, deoarece stabilizează glicemia și favorizează ovulația.

Grăsimile de tip omega 3 influențează profund echilibrul endocrin!

„Când va confruntați cu astfel de tulburări, în afară de alimentele de mai sus ce trebuie evitate, este important să aduceți cât mai des în dietă grăsimile de tip omega 3 ce influențează profund echilibrul endocrin. Serviți zilnic nuci, semințe de in, ulei de cânepă, pește gras. Și alte tipuri de grăsimi precum cele din avocado și uleiul de cicis sunt importante. Evitați grăsimile artificiale și uleiurile procesate.' (dr. Ruxandra Pleșea, medic specialist în diabet și boli de nutriție, clinica Sanamed)

RUXANDRA PLESEA Low RES

dr. Ruxandra Pleșea

Credit foto: Shutterstock