Pentru o piele frumoasă, uite ce să mănânci toamna!

Pentru o piele frumoasă, uite ce să mănânci toamna!

Aspectul tenului este influenţat de hidratarea organismului, de expunerea la factorii externi, dar şi de meniul tău zilnic. Iată ce alimente poți să mănânci mai des în această perioadă din an pentru a avea o piele mai frumoasă.

 

Frumusețea chiar vine din interior și este valabilă nu doar sufletește, ci și în privința alimentației. O nutriție dezechilibrată duce în timp la apariția și accentuarea ridurilor, a petelor și/sau a iritațiilor pielii. În schimb, un regim alimentar echilibrat, cu produse naturale proaspete, favorizează aspectul mai luminos al tenului.

Morcovul conţine Vitamina A şi beta-caroten care ajută la protejarea pielii şi stimulează refacerea ţesuturilor. Consumă unul, chiar doi morcovi cruzi, pe zi, în salate sau ca şi gustare.

Carnea de ton are pe lângă grăsimile sănătoase omega 3 şi un alt ingredient, seleniul. Acesta menţine elastina, o proteină care ajută pielea să aibă un aspect ferm şi tonifiat.

Avocado are un rol major antioxidant. Face parte dintre alimentele recomandate mai ales în cazul pielii uscate şi ridate, efecte benefice fiind şi în cazul tenului matur.

Migdalele sunt bogate în vitamina E, un antioxidant puternic. În special dacă ai pielea sensibilă, include în meniu şi câteva migdale crude pe zi.

Uleiul de măsline hidratează foarte bine pielea, fiind de mare ajutor în cazul tenului uscat, și reduce inflamaţiile din celule dacă sunt consumate minimum două linguriţe pe zi.

Seminţele de in au proteine, fibre alimentare și grăsimi sănătoase Omega 3, care ajută la estomparea ridurilor fine, dar și a petelor de pe ten. O jumătate de linguriţă de seminţe consumată zilnic timp de o lună şi jumătate ajută la calmarea vizibilă a iritaţiilor, a roşeţei şi menţine un bun nivel de hidratare.

Produse naturale accesibile și de sezon

Poți găsi în această perioadă și alte fructe și legume recomandate pentru a avea o piele frumoasă: merele, lămâile, kiwi, mango, dar şi roşiile, prazul, varza, usturoiul sau nucile.

 

Credit foto: Thinkstock