Ce să manânci în funcție de forma corpului tău!

Ce să manânci în funcție de forma corpului tău!

Organismul uman stochează grăsimea în mod diferit, în funcție de tipul de trup pe care îl ai. Forma corpului tău este rotundă ca a unui măr, se aseamănă mai degrabă cu o pară, cu o piramidă inversă sau cu o clepsidră?

După ce mănânci ținând cont de tipul de corp pe care îl ai, organismul începe să se comporte mult mai bine din punct de vedere al energiei și poți scăpa mult mai ușor de surplusul de kilograme. 'Puterea fizică se va îmbunătăți, iar greutate se va regla de la sine', după cum notează site-ul de specialitate BodyMindGreen, confirmând ideea susținută și în cartea 'The Belly Burn Plan', a autoarea Traci D. Mitchell, antrenoare de fitness și coach de nutriție. Iată ce informații și soluții dau specialiștii americani, la care am adăugat și sfatul unui specialist român, Cori Grămescu, coach de lifestyle și tehnician în nutriție.

Formă de măr

Acest tip de corp tinde să acumuleze grăsime în jurul taliei, iar picioarele și brațele sunt în general subțiri, fără mulți centimetri în plus. Persoanele cu forma corpului de tip măr sunt mai expuse riscului de afecțiuni cardiace din cauza grăsimii viscerale în exces.

Reacția organismului la o alimentație nepotrivită: Lipsă de energie și apariția poftei de zahăr și de cafea (sau ale altor produse cu cafeină) în special de dimineață sau după orele prânzului.

Hormon care necesită o atenție sporită: Insulina. Soluția pentru slăbire în cazul persoanelor cu forma corpului rotundă este să țină sub control nivelul zahărului din sânge.

Alimente recomandate: Proteine animale slabe (pui, carne de vită macră, carne de porc, pește), completate cu grăsimi sănătoase (ouă, avocado, nuci, semințe, ulei de măsline, ulei de cocos) și multe verdețuri (spanac, varză etc.).

Alimente contraindicate: Cafea sau băuturi cu cofeină (deoarece pot ridica nivelul de cortisol și de insulină din organism), făinoase dulci, iaurturi îndulcite.

 

Formă de pară

Acest tip de corp este predispus să aibă mai multe depuneri de grăsime în zona șoldului și a gleznelor, talia fiind una subțire, cu doar foarte puțin exces pe brațe și în zona pieptului. Cel mai probabil, problema constă în nivelul mare de estrogen din organism.

Reacția organismului la o alimentație nepotrivită: Poftă de mâncare pronunțată între mesele principale sau seara târziu.

Hormon care necesită o atenție sporită: Estrogen.

Alimente recomandate: Legume și fructe cu multe fibre alimentare, ovăz, semințe de quinoa, hrișcă, orez brun, alimente cu proteine slabe și grăsimi sănătoase.

Alimente contraindicate: Creme de brânză, lapte gras și alte alimente cu multe grăsimi, tofu, cafea, alcool.

 

Piramidă inversă

Acest tip de corp are umeri lați, masa musculară puțin dezvoltată în partea de sus a trupului, dar cu predispoziție de stocare a grăsimii în zona pieptului, pe spate, brațe.

Reacția organismului la o alimentație nepotrivită: Lipsă de energie pe parcursul zilei și tinde să cedeze la pofte (produse sărate, fast-food, alcool).

Hormon care necesită o atenție sporită: Cortisol.

Alimente recomandate: Ovăz, orez brun, hrișcă, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, sucuri de legume proaspete, verdețuri și fructe bogate în fibre.

Alimente contraindicate: Carne care se digeră greu, brânză grasă, snacks-uri sărate, băuturi care conțin cofeină.

 

Clepsidră

Acest tip de corp tinde să se îngrașe uniform, inclusiv la față, dar și pe brațe, la piept, genunchi și glezne. Persoanele cu forma trupului de clepsidră poftesc deseori la carbohidrați cu zahăr (dulciuri).

Reacția organismului la o alimentație nepotrivită: Retenție de apă și înroșire (congestie).

Hormon care necesită o atenție sporită: Glanda maestru' este glanda pituitară, cel mai important factor de influență în bunul mers al funcționării corecte a celorlalte glande din organism. Poate avea efect asupra cortisolului, insulinei și glandei tiroide.

Alimente recomandate: Legume și fructe în stare crudă, cereale integrale (fulgi de ovăz, quinoa, hrișcă), o porție zilnică de proteine slabe și multe condimente.

Alimente contraindicate: Băuturi cu cofeină, lactate, produse cu mulți carbohdrați procesați, dulciuri.

 

Formula ideală: analize hormonale și sfat personalizat

'În orice situație, o alimentație bazată pe produse naturale, neprocesate, care aplică principiile de diversitate alimentară ne ajută să ne echilibrăm atât hormonal, cât și la nivelul sistemului nervos. Un bun echilibru nutrițional duce la reglarea metabolismului, iar cea mai eficientă cale este de a face un set de analize hormonale și să mergem la o sedință de consiliere în nutriție. Astfel înțelegem ce alegeri e bine să facem în stilul de viață, încât să avem o alimentație adaptată la necesitățile metabolice.' (Cori Grămescu, coach de lifestyle și tehnician în nutriție)

Cori Gramescu

Cori Gramescu

Credit foto: 123rf.com