Diareea este neplăcută și poate fi, de asemenea, periculoasă dacă nu este tratată. Problema cea mai mare atunci când ai diaree este deshidratarea.

Semnele de deshidratare includ:

• Setea

• Amețeala

• Oboseala

• Urină de culoare închisă sau mai puțină urină decât în ​​mod normal

• Piele uscată.

Când pierzi mai multă apă decât consumi, așa cum se întâmplă atunci când ai diaree, pierzi electroliți esențiali – minerale importante care se găsesc în sânge, urină, țesuturi și alte fluide corporale. Electroliții ajută la echilibrarea cantității de apă din corp, precum și a nivelului pH-ului, și mută substanțele nutritive și deșeurile în și din celule.

Dacă diareea persistă peste câteva zile, pot apărea complicații, inclusiv probleme renale și urinare. Ar putea fi, de asemenea, un simptom al unei afecțiuni mai grave, cum ar fi boala Crohn, sindromul intestinului iritabil (IBS) sau semnele unei infecții.

Ce trebuie să faci dacă ai diaree

Bea multe lichide

O regulă bună este să bei cel puțin o cană de lichid de fiecare dată după un scaun. Sunt indicate apa plată sau minerală, sucul natural de afine care este astringent.

NU consuma băuturi la temperaturi extreme. Consumă toate lichidele la temperatura camerei sau puțin încălzite. Orice lucru prea fierbinte sau prea rece poate provoca greață, atunci când ai diaree.

Citește și: Ce trebuie să faci cu alimentele când te întorci cu ele de la magazin. La ce pericol te expui dacă le speli cu apă și săpun

Bea un ceai de mușețel dacă ai diaree

Există unele cercetări care sugerează că produsele care conțin anumite combinații de plante, inclusiv mușețel, pot ajuta.

NU consuma cofeină sau alcool. Cofeina și alcoolul pot irita tractul digestiv și pot agrava diareea.

Ce trebuie să mănânci când ai diaree

O dietă bună pentru diaree este dieta BRAT: banane, orez, mere coapte și pâine prăjită. Cu un conținut scăzut de fibre, aceste alimente te pot ajuta să înlocuiești substanțele nutritive pierdute și să scapi de diaree. Mai poți încerca, de asemenea, cartofi fierți, biscuiți din făină albă sau morcovi fierți.

Consumă porții mici de mâncare

Prea multă mâncare va stimula tractul gastro-intestinal și, probabil, va agrava diareea. Consumul de cinci până la șase mese cu cantități mici de mâncare, mai degrabă decât trei mese copioase, poate oferi șansa de a digera alimentele mai ușor.

Citește și: Cancerul colorectal se vindecă dacă e depistat din vreme

Nu consumă prăjeli

Pregătești carnea de vită, porc, pui, pește sau curcan prin coacere sau fierbere, nu prăjindu-le. Prăjelile pot agrava diareea. Ouăle fierte sunt și ele în regulă, dar nu omleta preparată prin prăjire.

Nu te forța să mănânci

Ascultă-ți corpul și nu te forța să mănânci. Altfel poți agrava simptomele. Ai încredere în corpul tău pentru a-ți spune când are nevoie de mâncare și ce anume dorește.

Citește și: Ce se întâmplă dacă mănânci, din greșeală, alimente mucegăite

Nu mânca alimente care provoacă gaze dacă ai diaree

Consumul de alimente care provoacă gaze atunci când ai diaree ar trebui evitat. Acestea includ fructe, legume și cereale, cum ar fi prunele, fructele de pădure, fasolea, mazărea, broccoli, porumbul, legumele cu frunze verzi și alimentele care conțin zahăr.

Nu consuma lactate dacă ai diaree severă

Pentru persoanele cu intoleranță la lactoză, lactatele provoacă diaree. Dar dacă poți tolera produsele lactate, optează pentru produse cu conținut scăzut de grăsimi, brânză sau iaurt. Iaurtul conține probiotice (caută pe etichetă cuvintele „culturi vii și active”), care pot scurta durata diareei cu aproximativ o zi. Probioticele conțin bacterii lactice benefice.

De asemenea, poți lua în considerare administrarea unui supliment cu probiotice.

Sursa foto: 123rf.com