Ce să faci când nu mai slăbești!

Ce să faci când nu mai slăbești!

Uneori nu mai reușești să slăbești chiar și dacă elimini produsele pe care le consideri a fi cu probleme. Află cu ce blocaje este posibil să te confrunți și la ce soluții să apelezi.

 

Problema eternă a majorității doamnelor este surplusul de greutate și lupta permanentă cu kilogramele. Această cursă continuă prin diete dintre cele mai diverse poate avea ca și consecință pe lângă anemia organismului și blocarea la o anumită greutate. Și asta în ciuda faptului că alimentația pe care o ai conține produse alese cu atenție. Doctorul Șerban Damian consideră că principala cauză de apariție a acestei situații o reprezintă așa-numitele platouri în procesele de scădere a greutății. 'De cele mai multe ori, blocajele sau platourile în programele de scădere în greutate apar pentru că pacienții nu respectă întocmai recomandările. La un moment dat, mai devreme sau mai târziu intervine plictiseala, relaxarea, rutina și regimul nu mai este aplicat corect. În procesul de scădere în greutate, ceea ce contează este echilibrul energetic, iar dacă începi să mănânci mai mult decât ar trebui, la un moment dat nu vei mai scădea în greutate. Această diferență este de multe ori greu de sesizat, pentru că 300-400 kcal le putem aduce doar din câteva fructe sau depășind cantitativ alimente și preparate sănătoase. Nu mai vorbesc despre excesele din zona dulciurilor, a sucurilor sau a alcoolului.', explică specialistul.

Cu cât ești mai organizat, cu atât ți-e mai ușor

Factorul psihologic este foarte important. Persoanele echilibrate, ordonate, perseverente vor reuși mai ușor să urmeze un program până la capăt, fără astfel de blocaje. Pe de altă parte, spune medicul, 'este foarte important cât de bine gândit este planul de scădere în greutate. E clar că regimurile dezechilibrate sau restrictive sunt dificil de urmat pe termen lung'.

5 soluții practice

Când corpul se încăpățânează să mai scadă vreun gram, iată câteva soluții de care să ții cont:

Aportul caloric – Menține aportul caloric sub valoarea necesarului pe care îl are de obicei corpul tău, însă ține cont ca un deficit mai mare de 700-1000 kcal face dificilă menținerea masei musculare (mușchii din organism).

Masa musculară – Mușchii ard grăsimea, iar dacă pierzi din masa musculară vei arde mai puține calorii, pentru că aceasta utilizează de cinci ori mai multe calorii decât țesutul adipos. Dacă pierzi masă musculară, metabolismul devine mai leneș și scăderea în greutate se oprește. Pe lângă dietă încearcă să faci și efort fizic organizat. Exercițiile cu greutăți (1-2 kg) reprezintă modul ideal prin care este protejată masa musculară.

Odihna – Perioada de odihnă este un factor important în scăderea în greutate, pentru că oferim organismului un mediu adecvat pentru optimizarea proceselor metabolice. Slăbirea reprezintă un stres pentru corp și din acest punct de vedere este bine să nu îl solicitam suplimentar.

Sportul – Se poate slăbi și doar cu regim alimentar, însă atunci când adăugăm mișcarea, beneficiile sunt mult mai mari, iar efectele sunt de durată. În ecuația scăderii în greutate, mișcarea reprezintă în jur de 30% din succes, iar importanța ei este legată de starea de sănătate la modul general și prevenirea multor afecțiuni grave. Medicul ne sfătuiește ca activitatea fizică moderată să fie începută concomitent cu regimul și introducerea acesteia să fie făcută treptat, mai ales la persoanele anterior sedentare.

Eficiența exercițiilor – Când corpul se obișnuiește cu exercițiile, ele trebuie schimbate. După două săptămâni de mers rapid sau alergat, optează pentru bicicletă sau sări coarda.

Mergi înainte, nu renunța!

'Cel mai important lucru pe care trebuie să îl aibă în vedere cei care urmează programe de scădere în greutate și ajung la un moment de stagnare este să nu își piardă speranța și să considere că totul este pierdut (eventual revenind rapid la obiceiurile proaste de dinainte). Uneori platourile nu au cauze ușor de identificat, iar procesul de slăbire se va relua după un timp. În aceste situații pacienții trebuie să continue regimul și să facă mai multă mișcare, dacă acest lucru este posibil. Perseverența este principalul secret al obținerii unei greutăți normale.' (dr. Șerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit, www.superfit.ro)

 

Dr. Serban Damian poza nou mic

Șerban Damian

Credit foto: 123rf.com