Urmărirea ciclului menstrual ne poate ajuta să ne dăm seama atunci când apar anumite dereglări și să putem lua măsurile necesare la timp, astfel încât să menținem o bună stare de sănătate. Iată, așadar, ce putem face pentru a ține sub control menstruația neregulată, dar și care sunt posibilele cauze care duc la apariția acestor dereglări.

Sesiuni de yoga

Yoga reprezintă una dintre metodele care ne pot ajuta în cazul în care ne confruntăm cu ciclul menstrual neregulat. Un studiu a evidențiat faptul că aproximativ 40 de minute de yoga, timp de cinci zile pe săptămână, pe parcursul a șase luni pot fi de ajutor pentru a scădea nivelul hormonilor asociați unui ciclu menstrual neregulat, precum estrogenul și progesteronul.

În plus, un alt beneficiu al mișcării fizice este faptul că poate contribui la reducerea durerilor și a modificărilor emoționale asociate cu menstruația, precum stări de anxietate sau depresie. Yoga este de ajutor și în cazul femeilor care se confruntă cu dismenoree primară severă (durerile din timpul menstruației) deoarece contribuie la îmbunătățirea calității vieții. 

Controale medicale regulate

Este important de menționat că, în unele cazuri, ciclul menstrual neregulat poate avea legătură cu probleme de sănătate serioase. În aceste situații, controalele medicale periodice ne pot ajuta să identificăm la timp cauza.

De exemplu, modificările menstruale pot fi asociate cu dereglări de glanda tiroida, deoarece aceasta joacă un rol important în reglarea ciclului menstrual. În afara faptului că aceste dereglări pot duce la apariția ciclului menstrual neregulat, alte simptome mai pot fi și apariția menoragiei (sângerare abundentă) sau oprirea menstruației pentru câteva luni (amenoree).

Menținerea unei greutăți optime

Modificările de greutate pot avea un impact asupra ciclului menstrual. Astfel, scăderile în greutate sau adăugarea câtorva kilograme în plus pot duce la apariția menstruației neregulate. Pentru sănătatea organismului este necesar să menținem o greutate optimă.

E bine de avut în vedere faptul că femeile supraponderale se pot confrunta în mai mare măsură cu ciclul menstrual neregulat și pot experimenta sângerări abundente, în comparație cu femeile care îşi mențin o greutate optimă. Conform unui studiu, aceste dereglări apar din cauza impactului pe care grasimile îl au asupra hormonilor și insulinei. Medicul ne poate ajuta să identificăm care ar trebui să fie greutatea optimă și ce putem face pentru a o menține sub control.

Adoptarea unei alimentații corespunzătoare

Un nivel scăzut de vitamina D poate duce la dereglări ale ciclului menstrual, așa că este important să includem în alimentație produse lactate și cereale. De asemenea, expunerea la soare ne poate ajuta să menținem un nivel optim de vitamina D. 

Scorțișoara poate contribui la reglarea menstruației și, în același timp, poate reduce sângerarea și durerile menstruale (dismenoree). De asemenea, consumul de ananas poate fi de ajutor. Acesta conține bromelain, o enzimă care contribuie la relaxarea uterului și la reglarea ciclului menstrual.

Așadar, ciclul menstrual neregulat poate avea numeroase cauze, printre care și anumite probleme de sănătate, precum dereglări ale glandei tiroide. În unele cazuri, poate fi de ajutor să practicăm yoga și să facem mișcare, să adoptăm o alimentație echilibrată și să menținem o greutate optimă. Toți acești factori pot contribui astfel la reglarea menstruației și la recăpătarea echilibrului și a stării noastre de bine.

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Secom