Ce probleme apar dacă dormi într-o parte noapte de noapte

Ce probleme apar dacă dormi într-o parte noapte de noapte

Asociația pentru calitatea somnului din Marea Britanie susține că mai bine de 55% dintre persoanele intervievate susțin că dorm într-o parte aproape în fiecare noapte. Cu toate că nu este neapărat o poziție rea sau incomodă, aceasta poate genera anumite probleme de sănătate. Iată ce ai de făcut dacă și tu dormi într-o parte!

 

Conform specialiștilor, cea mai bună poziție de somn, cea mai relaxantă și sănătoasă este întins pe spate. Dacă ai o saltea bună, această poziție menține coloana dreaptă și ajută toți mușchii și toate ligamentele să se odihnească. Dar puțini dintre noi adoptăm cea mai bună poziție de somn.

Dacă și tu dormi într-o parte, așa cum o face majoritatea, iată ce consecințe poate avea această poziție pe termen lung.

Dormi într-o parte, dar pe care parte?

Cei mai mulți dintre noi avem tendința să dormim pe partea stângă. Poate fi o poziție bună pentru cei care suferă de apnee în somn și sforăie. Dacă dormi într-o parte, mai ales pe stânga, este posibil ca această poziție să te ajute să respiri mai ușor, dar are alte consecințe neplăcute. În primul rând, șoldurile nu mai sunt bine aliniate cu baza coloanei vertebrale și acest lucru generează dureri lombare, precum și dureri de șold.

În plus, dacă dormi pe partea stângă, această poziție pune presiune pe ficat, plămâni și stomac. Cu timpul, vei resimți un disconfort din ce în ce mai mare, mai ales în ceea ce privește stomacul și digestia. Singurul lucru bun, spun medicii, ar fi că dormitul pe stânga poate împiedica refluxul de acid gastric.

Dacă dormi pe partea dreaptă, este afectată digestia, care nu se mai face la fel de bine mai ales dacă mănânci seara, și apar arsurile neplăcute. De asemenea, nici această poziție nu este bună pentru coloană, deoarece oasele șoldurilor vor fi înclinate într-un unghi nefiresc și apar durerile în timp.

Remediile cele mai simple

Dacă ai obiceiul să dormi într-o parte și nu te mai poți dezvăța de el, dacă ai dureri de spate sau de șolduri din această cauză sau chiar arsuri gastrice, atunci trebuie să înveți câteva trucuri simple care te vor ajuta.

În primul rând, folosește o saltea de bună calitate, de fermitate medie, care să aibă deasupra arcurilor și un strat de spumă. Astfel, șoldurile tale se vor odihni pe un suport mai moale, care se va mula după poziția corpului.

În al doilea rând, folosește o pernă de mici dimensiuni, din burete ferm, pentru a-ți sprijini genunchiul pe ea. Astfel piciorul și șoldul respectiv vor sta la un nivel mai apropiat de cel al coloanei vertebrale și se vor ameliora durerile lombare.

Nu în ultimul rând, pune o pernă cilindrică sub burtă sau o pătură făcută sul. Astfel, organele interne nu vor mai sta sub presiune și stomacul va reuși să facă digestia în mod normal.

sursa foto: 123rf.com

 

Loading...