Ce mănânci pentru un ten frumos!

Ce mănânci pentru un ten frumos!

Aspectul pielii este influenţat de vârstă, de expunerea la soare, dar şi de meniul zilnic. Iată alimentele la care să fii foarte atentă pentru a avea un ten curat și hidratat.

Nutriţia zilnică are efect direct asupra sănătaţii organismului şi implicit asupra tenului. Aşa că unul dintre lucrurile importante de care merită să ai grijă este ca alimentele şi preparatele pe care le mănânci să nu aibă efecte negative.

Avocado şi prune – Aceste fructe au un rol antioxidant major. Ele fac parte dintre alimentele recomandate mai ales în cazul pielii uscate şi ridate. Efectele încep să se vadă şi în cazul tenului matur, aşa că îndrăzneşte să le consumi oricând.

Fructe de pădure – Afinele, coacăzele negre, fragii, zmeura au pe lângă gustul dulce-acrişor inconfundabil şi efecte extraordinare asupra pielii. Explicaţia constă în faptul că şi ele conţin o cantitate însemnată de antioxidanţi şi hidratează foarte bine.

Morcov – Tradiţionalul morcov conţine Vitamina A şi beta-caroten care ajută la protejarea pielii, inclusiv la expunerea la soare, şi stimulează refacerea ţesuturilor. Consumă unul, chiar doi morcovi cruzi, pe zi, în salate sau ca şi gustare. Îţi vor aduce numai beneficii.

Seminţe de in – Bogate în proteine şi fibre alimentare, seminţele de in sunt pline de grăsimi Omega 3 ce ajută la estomparea ridurilor fine şi la ştergerea petelor de la nivelul tenului. O jumătate de linguriţă de seminţe consumată zilnic timp de o lună şi jumătate ajută la calmarea vizibilă a iritaţiilor, a roşeţei şi menţine un bun nivel de hidratare.

Ulei de măsline – Reuşeşte să reducă inflamaţiile din celule dacă este consumat în cantitate de minimum două linguriţe pe zi, cel mai uşor fiind în salată. Uleiul de măsline hidratează foarte bine pielea, fiind de mare ajutor în cazul tenului uscat.

Migdale – Sunt foarte bogate în vitamina E, un antioxidant puternic, şi protejează tenul în cazul expunerii în exces la razele ultraviolete. Aşa că, mai ales dacă ai pielea sensibilă, include în meniu şi câteva migdale crude pe zi. Le poţi mânca simple, cu iaurt sau în salată.

Ton – Carnea de ton are pe lângă grăsimile sănătoase omega 3 şi un alt ingredient, seleniul. Acesta menţine elastina, o proteină care ajută pielea să aibă un aspect ferm şi tonifiat.

Ştiai că…

alte fructe şi legume recomandate pentru a avea o piele frumoasă sunt merele, lămâile, kiwi, căpşunele, cireşele deoarece au o mare cantitate de Vitamina C, dar şi roşiile, nucile, prazul sau varza?

Evită alimentele procesate

Persoanele care consumă în mod constant carne, alimente procesate, ciocolată, îngheţată, zahăr, condimente, ceai negru, cafea, băuturi carbogazoase sunt cele mai expuse la apariţia acneei. Creşterea cantităţii de zahăr la nivel sanguin, ca urmare a consumului ridicat de alimente ca cele menţionate anterior are ca şi consecinţă stimularea unor modificări hormonale care duce la 'încărcarea' tenului cu toxine. O dietă cât mai săracă în grăsimi rele, pâine şi dulciuri în favoarea fructelor şi legumelor este cea mai recomandată pentru a avea o piele curată atât la exterior, cât şi pe interior.

Frumusețea vine din interior

'Există o vorbă populară care spune că , care deși se referă la frumusețea sufletească, este perfect valabilă și dintr-o perspectivă fiziologică. O alimentație dezechilibrată conduce în timp la apariția mai rapidă a ridurilor, a petelor și a altor probleme. La unele persoane, consumul unor alimente grase sau cu potențial alergen se manifestă imediat prin apariția unor erupții, în special pe față. Pe de altă parte, un regim alimentar corect, curat și echilibrat conduce la menținerea unui ten luminos, sănătos și care își menține integritatea o lungă perioadă de timp. Este de preferat ca alimentația noastră să cuprindă în bună parte fructe și legume proaspete, care aduc cei mai importanţi nutrienţi pentru ten.' Dr. Şerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

Credit foto: Flickr.com