Ce mănânci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă

Ce mănânci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă: Alimente specifice verii

Mult doritul bronz aduce cu el și efecte nedorite asupra pielii. Cele mai frecvent întâlnite sunt deshidratarea, petele pigmentare și erupțiile cutanate. Află ce mănânci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă.

Dr. Adina Șerban, medic dermatolog, spune că o dietă echillibrată și variată este la fel de importantă ca și produsele de îngrijire și tratamentele dermatocosmetice pe care le folosim. Anumite alimente sunt esențiale pentru menținerea sănătății și tinereții pielii chiar și după o vară în care ne-am expus la soare. Citește despre ce mănânci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă. Consumă aceste alimente pentru a avea un ten sănătos și luminos.

Citește și: Cum să ai un bronz de durată și după vacanță

  1. Ce mănânci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă: Alimente specifice verii

Din fericire, vara avem la dispoziție multe fructe și legume bogate în antioxidanți și minerale. Acestea întăresc celulele pielii și le fac mai rezistente în lupta cu radicalii liberi.

Pepenele verde, un simbol al verii, conține în proporție de 90 la sută apă, care ajută la hidratarea pielii, precum și vitamina C, necesară pentru producția de colagen. Proprietățile sale antioxidante îl fac extrem de eficient în combaterea efectelor radicalilor liberi și, implicit, în prevenirea semnelor de îmbătrânire. Aceleași efecte le au și roșiile, datorită conținutului de licopen, care nu numai că susține producția de colagen, dar ameliorează și ridurile fine. La rândul lor, dovleceii sunt o sursă importantă de mangan, un mineral care ajută la combaterea efectelor negative ale soarelui prin stimularea producției de de colagen și creșterea elasticității pielii', spune Dr. Adina Șerban.

  1. Ce mănânci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă: Grăsimi sănătoase

Grăsimile sănătoase sunt esențiale pentru întărirea barierei naturale a pielii și menținerea umidității și elasticității acesteia, lipsa lor având ca efect o piele uscată și ternă, păr subțire și unghii fragile, casante.

Acizii grași Omega 3 și 6 au proprietăți antiinflamatorii puternice. Sunt eficienți în ameliorarea a diferite probleme ale pielii, cum ar fi roșeața și inflamația asociate cu eczeme, psoriazis, rozacee sau dermatită. În plus, includerea lor în alimentație va avea efecte antiaging, ajutând la menținerea pielii moi, suple, hidratate și netede. O sursă foarte bogată de grăsimi sănătoase omega-3 este peștele gras, în special somonul, macroul, heringul, păstrăvul, sardinele și tonul, dar și ouăle, semințele de chia, semințele de in, semințele de cânepă și nucile', spune specialistul dermatolog.

Citește și: Top 5 uleiuri organice care te ajută să te bronzezi ca o divă!

  1. Ce mănânci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă: Carotenoizi

    Fructele și legumele roșii, galbene sau portocalii își datorează culoarea fitonutrienților numiți carotenoizi, unii dintre cei mai importanți antioxidanți. Includerea lor în dietă în mod regulat va ajuta la protejarea pielii de efectele radicalilor liberi și la obținerea unui bronz frumos și unifom.

Există, de asemenea, teorii conform cărora alimentele bogate în carotenoizi pot ajuta la protejarea împotriva arsurilor solare, având rolul unui SPF natural. Cu toate acestea, o dietă bogată în carotenoizi cu siguranță nu va fi la fel de eficientă precum folosirea unor produse special create în acest sens. Așa că este indicat să folosim metode mai sigure de protecție solară. Alimentele cu un conținut ridicat de carotenoizi sunt: morcovii, dovleacul, roșiile, mango, spanacul', explică Dr. Adina Șerban.

  1. Ce faci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă: Hidratează-te suficient

Pe lângă ceea ce mănânci pentru un bronz frumos și o piele sănătoasă, este nevoie să bei multă apă. Apa este cel mai important „nutrient' pentru toate funcțiile organismului uman. Este, totodată, indispensabilă pentru a menține sănătatea, hidratarea, elasticitatea și tinerețea pielii. Apa simplă sau carbogazoasă, ceaiurile, sucurile de fructe sau legume, supele, fructele și legumele crude sunt toate surse de hidratare a pielii. Acestea ajută la eliminarea toxinelelor si prevenirea ridurilor.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com