Alimente care te ajută să fii mai frumoasă

Alimente care te ajută să fii mai frumoasă

Consumul produselor naturale te ajută să ai o siluetă de admirat şi în aceeaşi măsură fructele şi legumele pe care le mănânci te pot face mai frumoasă. Cum? Îmbunătățind aspectul pielii tale, al unghiilor şi a părului.

Ananas

Este un fruct apreciat nu numai pentru gust, ci şi pentru conținutul de fibre. De asemenea, stimulează creşterea părului, previne căderea acestuia și conferă firelor supleţe şi elasticitate.

Căpşune

Au o cantitate impresionantă de antioxidanţi, care ajută pielea să lupte cu toxinele. Un alt avantaj constă în textura abrazivă (cu seminţe) a fructelor, care ajută la curăţarea şi albirea dinţilor.

Portocale roşii

Cercetatorii italieni de la Universitatea din Milano consideră că portocalele roşii luptă împotrivă grăsimii. Proprietăţile benefice ale acestor fructe se datorează unor concentraţii ridicate de antocianină (antioxidant, cu proprietăţi curative). Sucul de portocale roşii restricţionează capacitatea celulelor adipoase (adipocite) de a acumula grăsime. Adipocitele se găsesc în special în zona taliei.

Migdale

Conţin o cantitate mare de calciu, proteine şi vitamina B, făcând pielea să strălucească natural. Migdalele îmbunătăţesc şi aspectul părului şi al unghiilor, pentru care este eficient şi consumul de nuci.

Varză

Cel mai recomandat aliment pentru un organism mereu tânar. Are rolul de a proteja celulele de îmbătrânire prematură. Betacarotenul din compoziţia legumei păstrează pielea netedă, sănătoasă şi se recomandă consumul în stare crudă.

Broccoli

Consumul acestei legume întăreşte oasele şi previne osteoporoza. De asemenea, are efect asupra pielii, făcând-o mai catifelată şi mai netedă. Pentru o piele frumoasă este recomandat şi consumul de morcovi sau al ceaiurilor de plante.

Fructele şi legumele trebuie consumate zilnic

'Alimentația nu trebuie privită doar ca pe o simplă sursă de energie. Ne-am obișnuit să gândim doar în termeni de calorii și macronutrienți (proteine, carbohidrați, grăsimi). Cele mai multe alimente au în compoziția lor micronutrienţi, adică substanțe nutritive aflate în cantități foarte mici, dar care au o contribuție substanțială la menținerea stării de sănătate. Frumusețea fizică este în directă corelație cu sănătatea. Se spune că țea vine din interior>, referindu-se desigur la frumusețea sufletească, însă și din punct de vedere biologic putem să considerăm corectă această afirmație – un organism sănătos, bine hrănit, va avea un aspect estetic deosebit. Fructele și legumele sunt principalele surse de micronutrienţi importanţi și nu ar trebui să lipsească din alimentația zilnică.' (dr. Şerban Damian, nutriționist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

dr. Șerban Damian

Credit foto: 123rf.com