Ce ingrediente să eviți când gătești acasă!

Ce ingrediente să eviți când gătești acasă!

Stăm acasă și gătim mai mult decât înainte, încercând rețete noi de poftă sau de curiozitate! Însă trebuie să fim atente și la silueta noastră și să evităm alimentele care îngrașă rapid, dacă avem o viață sedentară. Iată ce ingrediente să eviți când gătești acasă!

 

Evită îndulcitorii artificiali

Știm deja că îndulcitorii care înlocuiesc zahărul sunt în mare parte controversați. Deși nu aduc un aport de calorii, multe dintre aceste substanțe sunt în realitate mult mai dulci decât aceeași cantitate de zahăr, astfel că ele îți deschid apetitul să mai mănânci ceva dulce mai târziu. Este ideal să reduci cantitatea de zahăr când gătești acasă, dar ar fi bine să nu adaugi îndulcitori artificiali.

Coloranții sintetici

Sigur că vrei un tort sau o prăjitură specială și mai adaugi colorant artificial în crema de căpșune sau de vanilie. Dar coloranții alimentari nu sunt chiar 100% alimentari! Unii dintre ei conțin substanțe cu potențial cancerigen și este bine să îi eviți. Mai bine folosești suc de sfeclă roșie pentru o cremă delicioasă cu aromă de căpșune sau cireșe, în loc de colorantul roșu din comerț.

Citește mai multe despre coloranții naturali pentru prăjituri!

Margarina

Știm deja că este un produs controversat și este bine să o consumăm în cantități cât mai mici sau chiar deloc. Multe produse de tip margarină conțin grăsimi hidrogenate din uleiuri vegetale ultra procesate și au un efect negativ asupra sănătății vaselor de sânge și a inimii.

Evită uleiurile ieftine când gătești acasă

Este adevărat că uleiul de porumb sau uleiul de palmier pot fi folosite de mai multe ori pentru a prăji cartofi, șnițele sau chifteluțe. Țin mult timp în cămară, le poți refolosi de câte zece ori și pe termen lung par ingrediente ieftine. Însă aceste uleiuri sunt ultra procesate și conțin grăsimi saturate deloc recomandate pentru inimă și ficat. Alege uleiul de floarea soarelui și nu îl refolosi mai mult de 2 – 3 ori.

Lactate cu conținut scăzut de grăsimi

Dacă vrei să faci un sos delicios la friptură și alegi o smântână cu un conținut foarte scăzut de grăsime, ar trebui să te întrebi de fapt cu ce a fost înlocuită grăsimea ei naturală. Multe lactate pe care le folosim la gătit, spre exemplu iaurtul, sana, smântâna, laptele sau brânza, sunt 'îmbunătățite' cu agenți de îngroșare, arome artificiale și grăsimi hidrogenate, după ce este eliminată grăsimea lor naturală.

Legume din conserve

Evită să gătești cu legume din conserve, cum ar fi boabele de fasole, de mazăre, de porumb… acestea conțin de cele mai multe ori o cantitate prea mare de sare, aditivi și arome artificiale. Alege mai bine legumele congelate și ambalate pe linia de producție, fără niciun aditiv.