Ce fructe și legume trebuie să mănânci de la ora 7 până la miezul nopții

Fructele si legumele trebuie consumate în fiecare zi

Proiectul Fructe 24, pus la punct și finanțat de Uniunea Europeană evidențiază punct cu punct cât de necesară e includerea în alimentația zilnică a fructelor și a legumelor. Specialiștii UE au realizat un meniu, pe ore, cu ce fructe și ce legume sunt potrivite și la ce oră, pentru a avea o sănătate de fier.

Citește și: 5 lucruri care se întâmplă cu corpul tău când renunți la lactate

Ora 7 -Micul dejun – Prima și ce amai importantă masă a zilei constituie și momentul ideal pentru a întâmpina ziua cu o porție zdravănă de fructe. Se recomandă fructele de kiwi, merele și orice citrice. Își vor asigura energie pentru cel puțin jumătate de zi.

Ora 10- Pauza de fructe – Ideal e un fruct de sezon. Dacă sunt mai multe feluri, variază-le zilnic. Vei vedea că metabolismul va funcționa mult mai bine. Poți consuma mai multe fructe de sezon odată, într-o salată.

Ora 13Legume și fructe, de nelipsit- Ți-e poftă de paste la prânz? Nicio problemă. Alătură-le de o salată sănătoasă și bogată și digestia va merge brici. Încheie cu un fruct de sezon și sațietatea e asigurată.

Poți consuma legume și fructe chiar și în miez de noapte

Ora 16- Gustarea necesară – Rolul acestei gustări e acela de a te ajuta să nu ajungi la cină prea înfometată. La această oră, 16.00 e de preferat să alegi fructe sărace în zahăr, precum căpșune, cireșe, piersici, pepene roșu sau galben sau zmeură. Unele dintre acestea merg combinate cu un iaurt natural, fără îndulcitori.

Ora 18- Happy hour- Un aperitiv cu prietenii? Un cocktail bun nu trebuie să fie alcoolic, ci poate fi perfect unul din fructe sau din legume și fructe. Fac minuni pentru organism.

Ora 20- Cina- Prepară porții reduse la cină pentru că metabolismul tău deja a încetinit. Ideal este să ai la cină supe minestrone, salate bogate și la final, o porție generoasă de fructe.

Ora 22- Ți-e cam foame- Dacă simți că ți-e cam foame, poți încheia seara cu o gustărică, dar alege ceea ce trebuie: căpșuni, fructe de pădure, pară sau legume precum morcovi sau fenicul, tăiate pe lung. Vor alunga pofta de dulciuri sau alte gustări nesănătoase.

Ora 00- Gustarea de la miezul nopții- Aceasta e permisă numai dacă ai sărit cumva peste cină sau dacă în acea zi ai făcut câteva ore de activitate intensă fizică. Bea un pahar dintr-un cocktail de fructe și legume, din cele bogate în vitamine, săruri minerale și fitonutrienți și organismul le va absorbi pe timpul nopții.

Citește și: