În ce constă dieta oloproteică?

dieta oloproteica

Această dietă nu e una ieșită din comun și se înscrie în rândul prescripțiilor alimentare obișnuite pentru scăderea în greutate, și anume eliminarea zahărului și a carbohidraților din alimentație și creșterea aportului de legume și de proteine.

 

Într-un fel, se aseamănă cu principiile dietei ketogenice, totuși, este personalizată pentru fiecare pacient în parte, în funcție de vârstă, greutate și stil de viață. Dieta oloproteică este inventată de medicul italian Giuseppe Castaldo și implementată în clinica dr. Constantin Stan. Mai multe vedete din România, precum Amalia Năstase, au apelat la principiile ei pentru a scăpa de kilogramele în plus.

Înainte de toate, pacienții care vor să slăbească prin această dietă trebuie mai întâi să-și facă un set de analize de sânge, prin care să se stabilească nivelul glucozei serice, hemoglobina glicozilată, insulina, urea serică, creatinina serică, nivelul colesterolului, al acidului uric, VSH-ul, proteina C reactivă, homocisteina, hemoleucograma, fibrinogenul, dar și o ecografie hepatică și un EKG.

Grupele de alimente permise sunt bine stabilite, dar numărul de mese și felul în care se combină mâncarea depinde de la caz la caz – carnea cu legumele, legumele între ele, dar la fel, la indicația medicului nutriționist.

 

Ce alimente sunt permise în dieta oloproteică?

Carne slabă de vităiepure, file de porc slab, piept de pui sau de curcan, pește dorada, cod, somon sălbatic, creveți, cod, anșoa, știucă, merluciu, biban, ton, sepie, calamar, în gramaje variabile pentru fiecare pacient în parte și la mese stabilite individual, cu medicul nutriționist.

 

Ce legume putem mânca?

Destul de multe și de hrănitoare. De la unele mai pretențioase precum anghinarea, feniculul, andivele, ciupercile, vinetele napii, ridichile, țelina, varza, dovleceii, roșilei, dovleacul plăcintar, mărarul, salata, spanacul, frunzele de sfeclă.

De asemenea, este încurajată și terapia cu suplimente, care să ajute la păstrarea elsaticității pielii și după pierderea de kilograme și pentru o musculatură tonifiată. În plus, suplimentele ajută la înlăturarea inflamațiilor, a constipației, a durerilor de cap, dar toate trebuie luate dupa indicațiile medicului.

 

Indicații și contraindicații:

Cafeaua este permisă, dar numai două cești de pe zi. Se bea apă plată, maximum 2-3 litri zilnic, ceai verde neîndulcit, de ghimbir, mușețel, de păducel.

Condimentele permise: lămâia, otetul de mere, usturoiul, ceapa, scorțișoara, turmericul, cuișoarele, nucșoara, la frunzele de dafin si ardeii iuti. Atenție, nu se consumă bomboane sau gume de mestecat, nici măcar cele fără zahăr.

 

Opinia specialistului

Diana Porumb, nutriționist, dietetician, www.dianaporumb.com

 

Importantă este menținerea greutății obținute

 

Toate dietele create sau adaptate au ca scop pierderea în greutate, iar dieta oloproteică nu face excepție. Majoritatea dietelor au rezultate bune la început, însă este important cum ne menținem după aceea, cum ne simțim pe parcursul dietei și cum ne arată analizele la final. În conluzie, cel mai important este să ne cunoaștem istoricul medical și să întrebăm un specialist înainte de a lua decizii care ne pot afecta sănătatea.

 

Foto: Shutterstock