Ce cauzează oboseala după naștere și cum poți să o elimini

Ce cauzează oboseala după naștere și cum poți să o elimini

Oboseala după naștere este ceva nou pentru mame. Ele ar trebui să fie gata să experimenteze tot în săptămânile care urmează după nașterea bebelușului.

Senzația de oboseală și epuizare sunt frecvente și pot dura săptămâni până la câteva luni după nașterea copilului.

Rata oboselii crește de la 20% în perioada anterioară până la 50-64% în perioada postpartum.

Cât de obosită sunteți depinde de cât de bine vă ajustați programul de somn al copilului și de ajutorul pe care îl aveți de la ceilalți.

Oboseala după naștere. Care sunt cauzele

Mai mulți factori contribuie la oboseală în perioada postpartum.

1. Procesul de naștere

Pentru a naște aveți nevoie de mai multe ore și de energie.

Față de oboseala naturală, medicamentele de reducere a durerii folosite în timpul travaliului vă pot o stare de somnolență și oboseală.

Recuperarea de la cezariană vă poate face să vă simțiți obosită.

2. Lipsa de somn

Somnul noaptea este rar cu un nou-născut în casă, mai ales dacă sunteți mamă.

Poți încerca să dormi când bebelușul tău se culcă. Dar atunci, ziua este singurul moment în care trebuie să faceți și alte lucruri în casă.

Sforăitul în timpul sarcinii – cum scapi de el și cât este de periculos

3. Depresia

Oboseala ar putea fi un simptom al depresiei postpartum.

Studiile arată că femeile care sunt extrem de obosite sau extenuate după 1 -2 săptămâni de la naștere ar putea dezvolta și raporta simptomele depresiei postpartum la 1 lună după naștere.

4. Alăptarea

Alaptarea are nevoie de consumul de calorii suplimentare pentru a vă susține și vă poate tulbura fizic.

Supraalimentația în timpul fazei de lactație ar putea deveni o preocupare dacă aveți tendința de a vă îngrășa.

Alimentarea copilului poate fi obositoare și, în același timp, consumul excesiv de calorii vă poate face letargică, ducând la oboseală cronică.

5. Anemia

O altă cauză primară a oboselii postpartum este anemia, care rezultă din pierderea de sânge la momentul nașterii.

Puteți reconstrui nivelele de hemoglobină cu suplimente de fier sau alimente bogate în fier.

Dar dacă veți continua să vă epuizați, căutați ajutorul unui medic.

Sfecla roșie în sarcină. 10 beneficii ale legumei pentru gravide

6. Hipotiroidismul

Unele femei pot dezvolta o glandă tiroidă subactivă într-o perioadă de până la patru luni după naștere.

Oboseala postpartum va fi un simptom al acestei afecțiuni, care necesită intervenție medicală și o dietă sănătoasă și un stil de viață adecvat.

În afară de acestea, prima sarcină, scăderea nivelurilor hormonale, curățarea uterină, colica la nou-născut, dieta și exercițiile lipsă pot contribui la oboseala postnatală.

Deoarece oboseala este mai mult un simptom decât o afecțiune, aceasta poate fi gestionată, dar nu este tratată.

Oboseala după naștere. Cum să rezolvați problema

Aceste sfaturi simple vă pot ajuta să faceți față oboselii fizice, mentale și emoționale.

1. Dormi în timp ce bebelușul doarme

Încercați să dormiți când copilul o face, chiar dacă înseamnă să dormiți în timpul zilei sau să pierdeți timpul pentru a vă recupera treburile casnice.

Dacă vă faceți griji că dormiți prea mult timp, utilizați o alarmă.

2. Împărțiți programul de noapte cu partenerul

Dacă alăptați, partenerul vă poate ajuta să schimbați scutecele și să-l îmbrăcați în timp ce vă odihniți.

Dacă este o hrană cu formulă, puteți împărți datoria de a hrăni bebelușul.

3. Cereți ajutor suplimentar

Puteți căuta ajutor la rude și prieteni sau angajați pe cineva pentru a vă ajuta în anumite sarcini importante.

Când pot bea apă bebelușii? Iată și de ce cantitate de apă are nevoie

4. Identificați tiparele de somn ale nou-născutului

Bebelușul nu va urma aceeași rutină de trezire de mai multe ori pe noapte.

Pe măsură ce cresc, ei vor dormi mai mult timp pe timp de noapte.

Înțelegeți cât de mult timp au nevoie de somn și care sunt timpii lor pentru a vă putea programa munca în consecință.

5. Exercitiile fizice

Exercitiile regulate te vor face să te simți mai puțin obosită.

Plimbarea în fiecare zi cu copilul vă permite să stați la aer proaspăt, iar mișcarea vă ajută să dormiți mai bine.

Potrivit unor studii, mișcarea moderată timp de 150 de minute pe săptămână conduce la starea de spirit mai fericită.

Mișcarea duce și la inima sănătoasă, plămâni sănătoși și la îmbunătățirea nivelului de energie.

6. Încercați exerciții de relaxare

Practica tehnicilor profunde de relaxare pentru mai puțin de cinci până la zece minute în fiecare zi vă poate lăsa să vă reîmprospătați.

Începeți cu exerciții simple de relaxare, cum ar fi respirația și învățați alte tehnici online sau citiți cărți.

7. Consumați multe lichide

Hidratarea vă oferă energia de care aveți nevoie într-o zi și stimulează starea de spirit.

Consumarea de apă suficientă va regla temperatura corpului, va lubrifia articulațiile, va proteja măduva spinării și va elimina toxinele prin transpirație, urinare și scaune.

Mierea în timpul alăptării – ce i se întâmplă bebelușului dacă o consumi

8. Alegeți cu înțelepciune oaspeții

Este bine să spuneți nu vizitelor sau șederii prelungite a oaspeților.

Alege cu cine vrei să-ți petreci timpul, iar oamenii potriviți vor face diferența.

9. Urmați o dietă perfectă

Chiar dacă nu aveți suficient timp pentru voi, încercați să alegeți alimente sănătoase pentru a preveni oboseala postpartum.

Includeți carbohidrații complecși și proteine, dar ​​și suplimentele de vitamine prescrise de medic.

Nu vă faceți griji cu privire la creșterea în greutate, deoarece nu este momentul potrivit pentru ține o dietă accidentală.

Cu toate acestea, săriți peste dulciuri și cofeină.

10. Fiți conștiente de depresia postnatală

Dacă vă simțiți obosite chiar și după ce vă odihniți bine sau dacă nu puteți dormi noaptea, ar putea fi de vină depresia postnatală.

Oboseala după naștere

1. Ce este sindromul oboselii cronice după sarcină?

Sindromul de oboseală cronică (CFS) este o boală severă, complexă și debilitantă care afectează bărbații, femeile și copiii de toate rasele și vârstele.

Este de asemenea cunoscut ca encefalomielita mialică (ME) și sindromul disfuncției imune cronice de oboseală (CFIDS).

Deși similară oboselii postpartum, aceasta este asociată cu o gamă largă de simptome neurologice, imune, cardiovasculare și endocrine.

2. Care sunt cauzele oboselii suprarenale?

În timpul nașterii, există o scădere a nivelurilor de progesteron după expulzarea placentei.

Dar nivelul de estrogen rămâne ridicat la momentul respectiv, provocând un dezechilibru al hormonilor și ducând la dominarea estrogenului.

Acest lucru afecteaza glandele suprarenale și duce la oboseala suprarenală.

Stările de oboseală suprarenală sunt asociate cu simptome precum dureri corporale, tulburări de somn, probleme de nervozitate și digestie.

3. Ce este starea de rău post-exercițiu?

Este înrăutățirea simptomelor sindromului de oboseală cronică, care se dezvoltă ca rezultat al efortului fizic sau mental.

Amintiți-vă că trebuie să aveți grijă de voi, în special prin odihnă. Manipularea oboselii după naștere este dificilă, dar nu imposibilă.

Doar știți că este destul de bine să căutați ajutor atunci când sunteți copleșite.

Un corp și o minte bine odihnite tind să funcționeze mai bine decât cele obosite.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...