Ce beneficii reale are mâncarea gătită la wok? Iată de ce e mai sănătoasă!

Ce beneficii reale are mâncarea gătită la wok

Mulți bucătari și nutriționiștii susțin că mâncarea gătită la wok este alternativa mai sănătoasă a bucatelor prăjite în tigaia clasică. Iată ce avantaje ai, dacă încerci și tu să gătești la wok.

 

Aceste vas încăpător, specific bucătăriei asiatice, a început de câțiva ani să câștige teren și în restaurantele de lux din Europa, dar și în bucătăriile gospodinelor curioase să încerce metode noi. Iar mâncarea gătită la wok pare să aibă un gust mai bun, decât cartofii sau carnea prăjite în cratiță.

Wokul tradițional se făcea din fontă, dar variantele mai noi, din teflon sau aluminiu cu diverse materiale non aderente, sunt mai ușoare, mai ușor de manevrat și mai ușor de curățat.

Mâncarea gătită la wok se face mai rapid

Datorită formei sale aproape conice, în partea de jos a acestui vas, temperatura este mai ridicată și legumele se gătesc rapid, dar trebuie tot timpul amestecate.

Pe de altă parte, unul dintre principiile de bază ale gătitului la wok este pregătirea legumelor și a cărnurilor în fâșii subțiri, care se pot prăji mult mai repede.

Se folosește mai puțină grăsime

Datorită faptului că alimentele se taie în bucățele mici și se gătesc mai repede, la wok nu este nevoie să folosești prea multă grăsime. O lingură de ulei, cel mult două, și câteva linguri de supă sunt suficiente să obții legume savuroase și suculente sau bucățele de carne delicioase.

Cu mai puțină grăsime, mâncarea va fi mai sănătoasă!

Legumele își păstrează mai bine vitaminele și elementele nutritive

La wok, legumele și carnea, orezul sau pastele trebuie gătite la flacără puternică. În 3 – 4 minute, poți obține două porții delicioase de legume cu carne, prăjite cu puțină supă și condimente adecvate, dacă flacăra aragazului este puternică.

În acest fel, legumele se rumenesc pe deasupra, dar la interior își păstrează textura suculentă și își păstrează mult mai bine vitaminele și nutrienții față de legumele prăjite în tigaie sau coapte la cuptor.

Carnea, care trebuie tăiată în fâșii foarte subțiri, se face rapid, este ușor crocantă la exterior și suculentă la interior.

Pont!

Dacă ai plită electrică sau nu ai un aragaz performant, poți folosi o variantă de wok cu fundul plat, în care alimentele se fac la fel de repede, chiar dacă nu le gătești la flacără puternică.

sursa foto: 123rf.com