Ce avantaje are făina de orez și cum o poți folosi

Ce avantaje are făina de orez și cum o poți folosi

În bucătăria asiatică, orezul și făina de orez sunt ingrediente de bază. Sățioase și mult mai bogate în fibre și elemente nutritive decât făina albă de grâu, cele două alimente încep să cucerească și patiseriile din Europa. Iată ce beneficii are făina de orez și la ce o poți folosi.

 

Nu strică să ai în casă și făină de orez, pe lângă obișnuita făină de grâu. În mod special, făina din orez brun este mult mai bogată în minerale și proteine față de făina albă. Orezul brun este mai puțin procesat decât orezul alb sau decât grâul decorticat din care se obține făina obișnuită. Astfel, că acesta își păstrează o bună parte din elementele nutritive benefice.

Mai multe fibre și carbohidrați

De asemenea, făina de orez are și un conținut mai mare de fibre decât cea de grâu. Și totodată conține carbohidrați complecși, care lipsesc din făina de grâu, și care ajută de fapt la echilibrarea glicemiei în sânge.

Orezul și făina de orez sunt, datorită acestor elemente, mult mai sățioase. Mănânci cantități mai mici, te saturi mai repede și taie chiar și pofta de dulciuri, astfel că sunt indicate chiar și persoanelor care au probleme cu glicemia.

Cum să folosești făina de orez

Este excelentă pentru produse de patiserie precum brioșe, biscuiți, fursecuri sau blaturi de tartă. În schimb, nu e indicată pentru aluaturi pufoase pentru pâine, cozonaci sau chec. Dar poate fi folosită la checurile sărate cu brânză, ciuperci sau măsline.

Făina de orez este mult mai bogată în fibre, ca atare vei obține un aluat mai puțin pufos și elastic, dar mai sănătos pentru digestie, susțin medicii. Preparatele cu făină de orez trebuie coapte puțin mai mult timp decât cele cu făină de grâu și la o temperatură mai redusă. Timpii de coacere sunt de obicei menționați în rețetă, dacă aceasta specifică în mod special făina de orez.

sursa foto: 123rf.com