După o cină târzie și copioasă sau după o petrecere, multe femei se trezesc a doua zi balonate și fără prea multă foame.

Tentația de a sări peste micul dejun este mare, dar afectează silueta. Mesele întârziate vă vor face să mâncați și mai mult când vă puneți la masă.

Cum lupți împotriva balonării

Micul dejun după o noapte de abandon poate ajuta sistemul digestiv să funcționeze mai bine.

Te ajută să nu mai ai tendința de a ronțăi peste zi tot felul de lucruri care îngrașă.

Există multe alimente și băuturi detoxifiante care te pot ajuta. Pe multe dintre ele le ai deja în bucătărie.

4 simptome pe care femeile peste 40 de ani nu ar trebui să le mai ignore

Ce ar trebui să mănânci dimineața, dacă te trezești balonată

1. Sparanghel

Dacă nu obișnuiești să-l consumi, acum poți începe. Este un diuretic și conține glutation, cel mai tare antioxidant ce reduce inflamațiile.

De asemenea, este plin de vitamine și minerale care hrănesc și detoxifiază.

2. Avocado

Un fruct bogat în potasiu, un mineral electrolit ce descompune și consumă carbohidrații, moderează nivelul de pH, ajută digestia.

3. Bananele

Un alt fruct bogat în potasiu, dar și în fibre ce ajută digestia.

4. Castravetele

Este hidratant, ceea ce este necesar după o noapte în care ai consumat alcool.

Conține fibre și antioxidanți și reduce glucoza din sânge. Adițional, silica, acidul cafeic și vitamina C ajută la reducerea inflamațiilor și a retenției de apă.

Silica din castravete îmbunătățește activitatea sa antioxidantă pentru a contracara efectele acidului din alcool și alimente fast food.

5. Ouăle

Sunt proteine cu un profil nutritiv blând pentru stomac. Conține multe vitamine B, ce ajută în cazul unor dureri de cap și-ți oferă energie.

8 alimente care combat balonarea

6. Kefirul

Un produs lactat fermentat ce conține probiotice și ajută digestia.

Pentru că este fermentat, kefirul are un conținut mai scăzut de lactoză decât alte produse lactate nefermentate.

7. Apă cu lămâie

Acest tip de apă alcalinizează, hidratează și stimulează blând digestia.

Este un puternic detoxifiant și diuretic, cu un conținut ridicat de vitamina C.

8. Pepenele roșu

Ajută la rehidratare, este bogat în antioxidanți și vitamine, este dulce și bogat în electroliți, conține fibre ce ajută digestia.

Ajută și la eliminarea surplusului de apă din celule, dar și alcalinizează pH organismului.

9. Spanacul

Frunzele verzi ale spanacului sunt ușor de digerat decât alte legume cu frunze verzi. Conțin fibre, potasiu, magneziu, vitamina c, fier și alți nutrienți importanți.

Antioxidanții din frunzele de spanac ajută funcționării creierului.

10. Roșiile

Sunt cumva acide, astfel că ar fi indicat să le gătești puțin dimineața înainte de a le consuma, mai ales dacă te trezești balonată.

Ele conțin licopen, un antioxidant ce acționează ca un antiinflamator.

Sugestii pentru micul dejun, dacă te trezești balonată

– două ouă poșate cu spanac sote și o felie de avocado, cartof dulce și papaya sau pepene

– omletă sau frittata cu spanac și roșii

– smoothie cu kefir și banană sau papaya și spanac.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto