Cât zahăr au cele mai îndrăgite și populare fructe

Cât zahăr au cele mai îndrăgite și populare fructe

Zahărul din fructe este o sursă sănătoasă de energie și nu îngrașă, dacă fructele sunt consumate simple, fără biscuiți, pandișpan sau înghețată. Dar trebuie să știi totuși cam cât zahăr au cele mai populare fructe, pe care și tu poate le mănânci zilnic.

1.Smochinele sunt cele mai dulci

Dacă îți plac smochinele, știi deja cât de dulci pot fi aceste fructe când sunt bine coapte. Nu degeaba se țin la dezhidratat și rezistă toată iarna uscate. O smochină de mărime medie conține aproximativ 8 gr de zahăr, dar niciodată nu mănânci doar una. În general, o porție conține 4 smochine, care înseamnă peste 30 gr de zahăr.

2. Strugurii sunt bogați în zahăr

Strugurii se numără printre cele mai populare fructe de toamnă, dar cu toții știm că sunt foarte dulci și au mult zahăr. Surprinzător, o ceașcă de boabe dulci și bine coapte depășește 20 gr de zahăr. Atenție mare, cine ține la siluetă!

3. Cireșele, la concurență cu strugurii

Și o ceașcă de cireșe bine coapte conține tot 20 de gr de zahăr, ca și strugurii. Sunt la fel de dulci, dar în plus au o mulțime de vitamine și nutienți deosebit de buni pentru organism.

4. Perele, dulci și ele!

Nu găsești pere acre, oricât de mult ai căuta. Iar când sunt coapte bine, perele de mărime medie pot avea aproximativ 17 gr de zahăr pe bucată. Sunt fructe foarte dulci și gustoase și au o mulțime de vitamine.

5. Ananasul, în top printre cele mai populare fructe dulci

Ananasul este de-a dreptul apetisant, cu pulpa lui dulce și zemoasă, cu o aromă distinctă și specială. Dar trebuie să știi că o ceașcă de cubulețe de ananas poate avea 16 gr de zahăr. Ai grijă, deci, cât mănânci!

6. Bananele, conținut moderat de zahăr

Sunt excelente la orice vârstă și conțin mult potasiu și magneziu, bune pentru inimă și imunitate. Bananele au și un conținut moderat de zahăr și sunt foarte sănătoase. O banană medie are aproapr 14 gr de zahăr, de aceea sunt atât de bune în dulciurile pentru copii în care nu trebuie să mai adaugi zahăr.

7. Portocalele și mandarinele

Chiar dacă au un gust acrișor, datorită vitaminei C, citricele acestea portocalii sunt cele mai dulci din familia lor. O portacală medie ajunge la 12 gr de zahăr, dacă este bine coaptă la soare.

8. Merele, suficient zahăr

Deși sunt considerate fructe dulci, mai ales unele soiuri care sunt deosebit de zemoase, merele au un conținut moderat de zahăr. O ceașcă de cubulețe de mere are aproaximativ 10 gr de zahăr și o mulțime de vitamine, fibre și minerale.

Loading...