Citește și: Ceaiul de păpădie te ajută să slăbești. Află despre beneficiile sale

O cafea este decofeinizată dacă i s-a înlăturat 97% din cofeină pe care o conține în mod normal, conform normelor impuse la nivel internațional. Astfel, dacă bei 5-10 căni de cafea fără cofeină, e ca și cum ai bea o cafea normală – este bine să ții cont de acest aspect dacă vrei să renunți la cofeină din motive medicale.

Cantitatea de cofeină variază în funcție de tipul de cafea

Având în vedere că unele tipuri de cafea conțin mai multă cofeină decât altele, o cană de cafea chiar și fără 97% din cofeină poate, totuși, să conțină mai multă cofeină decât ți-ai dori să consumi. Astfel, dacă o cafea normală conține de regulă 100 miligrame de cofeină, un test făcut de Raportul Consumatorului în 2007 pe 36 de mărci cunoscute a arătat că unele tipuri de cafea fără cofeină conțineau peste 20 de miligrame de cofeină.

Metoda de decofeinizare e foarte importantă

Sunt mai multe feluri prin care se elimină cofeină din cafea. Metodele cele mai bune sunt cea cu apa elvețiana (Swiss Water)-această metodă este populară în America de Nord și Canada -sau cu dioxid de carbon – ambele sunt metode certificate organic și nu folosesc agenți chimici. Cel mai vechi mijloc prin care cofeina este extrasă din bobul de cafea datează din anul 1903 și poartă numele inventatorului său, Ludwig Roselius. Acest procedeu presupunea opărirea boabelor de cafea neprăjite într-o soluție de apă cu sare și apoi utilizarea benzenului ca solvent pentru scoaterea cofeinei.

Cafeaua decofeinizată prin procedee nontoxice este mai blândă cu ficatul. Un studiu la care au participat peste 28.000 de oameni a scos la iveală faptul că, pe parcursul a peste 10 ani, persoanele care au băut cel puțin trei căni de cafea normală pe zi, și-au menținut la un nivel scăzut patru enzime hepatice asociate de obicei cu afecțiuni și stări de inflamație. Vestea bună este că și consumatorii de cafea fără cofeină s-au bucurat de aceleași beneficii.

Cafeaua decofeinizată duce la creșterea colesterolului

Conform Asociației Americane a Inimii, cafeaua fără cofeină poate mări nivelul de colesterol LDL, afectând sănătatea cardiacă. În cadrul unui studiu, cercetătorii au urmărit 3 grupuri de participanți – unul în care s-au băut 3 cești de cafea pe zi, a doilea în care s-au băut 3 cești de cafea fără cofeină și al treilea în care nu s-a consumat deloc cafea. După trei luni, numai grupul în care s-a consumat cafea fără cofeină a prezentat o creștere de 8% al colesterolului LDL.

Citește și: