Cât de murdare sunt echipamentele de la sala de fitness? Ce ai de făcut ca să nu te îmbolnăvești

echipamentele de la sla de fitness te pot îmbolnăvi grav

Mai multe specii de fungi (ciuperci) pot fi contactate din sala de fitness și aduse în locuință, iar unele dintre echipamente din spațiile pentru gimnastică sunt mai murdare chiar decât colacele de WC de la toaletele publice, indică o cercetare recentă. Un website profesional ce oferă informații cu privire la echipamentele populare de fitness, FitRated.com, a efectuat un test pe 27 de tipuri diferite de echipamente prezente în trei lanțuri de săli de fitness faimoase.

Ganterele pot fi mai murdare decât colacul de wc

În cadrul testului, nivelurile de bacterii au fost determinate pe baza numărului de unități formatoare de colonii (CFU). CFU este o unitate utilizată în microbiologie pentru estimarea numărului de bacterii vii sau de celule fungice prezente într-o mostră. Potrivit rezultatului, o bandă de alergare obișnuită, o bicicletă staționară sau ganterele sunt împânzite de microbi — peste 1 milion de CFU, conform testelor. Oamenii de știință au descoperit că o bicicletă staționară era de 39 de ori mai murdară decât o tavă de la o cantină. De asemenea, pe benzile de alergare au fost găsite de 74 ori mai multe bacterii decât pe un robinet dintr-o baie publică. Cea mai gravă situație este cea legată de gantere. e acestea fiind identificate de 382 de ori mai multe bacterii decât pe colacul de WC de la o toaletă publică.

Citește și: Infecții care se pot confunda cu alergiile

Ce trebuie să faci ca să nu te îmbolnăvești

Pentru a nu te alege cu cine știe ce virus sau boli de piele, medicii recomandă câteva sfaturi extrem de importante:

  1. Adu-ți prosopul de acasă. Acesta poate fi folosit ca o barieră între corp și echipamentul pe care îl folosești. Transpirația proprie va fi absorbită și astfel următoare persoană care va folosi aparatul nu va fi nevoită să șteargă după tine. Spală prosopul de fiecare dată după ședința de sport pentru că altfel devine sursă de bacterii.
  2. Dezinfectează aparatele- Majoritatea sălilor de sport asigură șervețele umede, cu dezinfectat sau chiar sticle cu dezinfectant, așa că e bine să le folosiți înainte. Recomandarea e să și cureți, la rândul tău, după ce termini exercițiul.
  3. Fă duș având papuci în picioare. Este foare important ca la dușul de după sesiunea de fitness, să mergi încălțată cu papucei/flip-flops pentru a te proteja de ciuperci de piele periculoase sau de negii plantari, adesea întâlniți într-un astfel de mediu.
  4. Curăță-ți salteluța de yoga/fitness foarte des. După ce ai încheiat ședința de mișcare, e musai să o ștergi cu dezinfectant. O dată pe săptămână, spal-o cu simț de răspundere, pentru a îndepărta cât mai multe bacterii.
  5. Spală-te pe mâini. După ce ai fost la sală, spală-te pe mâini înainte de a mânca sau de a prepara ceva de mâncare. Astfel scapi de microbii adunați de pe diverse suprafețe de la sală și te protejezi de virusuri gastrointestinale.
  6. . Nu merge la sală atunci când ești bolnavă. Dacă suferi de gripă, răceală, boli gastrointestinale infecțioase, nu merge la sala de sport., deoarece astfel, cei ce folosesc aparatele după tine, se vor îmbolnăvi, la rându-le.

Citește și: