Cât de multe fructe și legume ar trebui să mănânci în fiecare zi

Cât de multe fructe și legume ar trebui să mănânci în fiecare zi

De unde știi cât de multe fructe și legume ar trebui să mănânci zilnic? Începeți un plan de alimentație sănătoasă cu sfaturile ce urmează…

Părinții știu de ce le spun copiilor să mănânce fructele și legumele din farfurie. Mențin corpul și mintea sănătoase.

Persoanele care mănâncă porții generoase de fructe și legume, ca parte a unei diete bine echilibrate, pot reduce riscul bolilor cronice.

Fructele și legumele oferă, de asemenea, vitamine, minerale și fitochimicale, au un conținut scăzut de grăsimi și calorii și un conținut ridicat de fibre și apă.

9 beneficii nutriționale pe care le are ceaiul Oolong

Dar cum știi câte fructe și legume ar trebui să mănânci în fiecare zi?

Iată cum puteți mânca cantitatea potrivită pe zi pentru a stabili un plan de alimentație sănătoasă.

Cele mai recente recomandări ale specialiștilor spun că adulții care consumă 2.000 de calorii pe zi, ar trebui să consume circa 5-13 portii de legume si fructe zilnic.

Porțiile sunt în funcție de cât de activ ești și de cât de multe calorii consumi.

1/2 ceașcă de fructe este echivalentul a

  • 1/2 cană de fructe proaspete, congelate sau conservate
  • – un fruct mediu sau o jumătate de cană de fructe uscate.

1/2 ceașcă de legume este echivalentă cu

  • 1/2 ceașcă de legume crude sau fierte
  • – 1 ceașcă de legume proaspete cu frunze și 1/2 ceașcă de suc de legume.

Cum mâncăm? Crud sau gătit?

Amintiți-vă să alegeți o varietate de fructe și legume

S-ar putea să te întrebi care sunt cele mai bune legume de mâncare, dar toate sunt bune.

Există doar câteva motive pentru care doriți să diminuați consumul de fructe și legume și chiar și atunci, doar temporar.

Aceste motive ar fi:

– Sunteți subponderali, iar fructele și legumele vă umplu atât de mult, încât nu mai aveți spațiu pentru alte alimente.

– Dacă suferiți de diaree, este posibil să doriți să limitați fructele cu semințe, deoarece în cantități mari ele tind să aibă un efect de laxativ.

Dar, odată ce diareea a fost rezolvată și/sau ați pus câteva kilograme după cum este necesar, poți reveni la fructele și legumele preferate.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...