Cât de mult ar trebui să mănânce un copil. Idei de meniuri

Cât de mult ar trebui să mănânce un copil. Idei de meniuri

Cât de mult ar trebui să mănânce un copil pentru a se sătura? Cantitatea variază de la un copil la altul, la fel ca și în cazul adulților.

Începând din prima zi de viață a copilului ne facem griji de cât ar trebui să mănânce.

Specialiștii au realizat un ghid care să prezinte părinților de ce cantitate de mâncare au nevoie copiii în funcție de vârstă.

Desigur, acest ghid este unul orientativ, căci fiecare copil va mânca o cantitate de mâncare necesară lui.

Atenție și la pericolele care vin odată cu acumularea kilogramelor în plus la copii. Nu sunt ocoliți de boli.

Cât de mult ar trebui să mănânce un copil

Copilul cu vârsta între 1 și 3 ani

În acest interval, necesarul de calorii care ar trebui consumate zilnic sunt între 1.200 și 1.400.

După primul an de viață, creșterea mai încetinește cu aproximativ 30%, apare apetitul.

Sugarii trebuie să consume circa 35-50 de calorii per kilogram, iar un copil mic necesită aproximativ 35-40 de calorii per kilogram.

Pachețelul de școală – cele mai bune idei pentru masa copilului tău

Ai încredere și în instinctul copilului tău. Apetitul unui copil de 2 ani nu este regulat. Are pofte și mofturi.

Cei mici nu ar trebui forțați să mănânce sau să mănânce tot din farfurie.

Dacă insiști astfel, mai târziu va mânca și când nu îi este foame, iar acest lucru poate conduce la probleme cu greutatea.

Oamenii ar trebui să mănânce atunci când le este foame și cât simt că au nevoie, nu mai mult.

Ajută-te de un program de masă, preparați împreună masa, alegeți produse sănătoase cât mai puțin tratate chimic.

Evitați alimentele bogate în grăsimi, zahăr, sare, sucurile acidulate.

Meniu pentru un copil de 1-3 ani

La micul dejun îi poți servi fulgi de ovăz amestecate cu puțină miere sau zahăr brun sau din cocos, puțină scorțișoară, jumătate de banană alături de lapte.

La prânz poate mânca o lipie în care ai pus puțină cărniță, salată verde și puțin cașcaval ras (de casă este minunat) sau brânză.

Cina poate fi compusă din o supă ușoară, un cartof dulce, legume la aburi sau grătar. În locul supei îi poți servi copilului o bucată de carne, făcută la cuptor, fiartă.

Gustările de peste zi pot consta în iaurt simplu sau cu fructe proaspete, clătite de casă.

Îi servești apă, lapte sau sucuri naturale preparate acasă.

Cât de mult ar trebui să mănânce un copil

Copilul cu vârsta între 4 și 6 ani

Au nevoie de circa 1.500 – 1.750 de calorii pe zi la aceste vârste.

La această vârstă ei fac mai des mofturi, mănâncă foarte încet și aproape mai nimic din farfurie.

Ajutează-i porția. Dacă mănâncă mai puțin dimineața, va mânca mai mult la prânz sau seara.

Nu-i oferi gustări irezistibile dacă el nu mănâncă mai deloc, în favoarea acestora.

Atenție să la mâncatul emoțional și la acumularea de kilograme.

Alegeți să mâncați împreună, în familie, iar în acest fel va fi mai puțin tentat să renunțe la masă.

4 sfaturi vitale de la pediatri pentru hrănirea copiilor până în 3 ani

Meniu pentru un copil de 4-6 ani

Dimineața poate bea lapte – 3/4 cană, la prânz sucul natural. Apa trebuie să fie la discreție.

La micul dejun poate mânca o salată de fructe – 1/2 cană, un sandwich cu suncă, cașcaval sau brânză sau ce altceva îi place.

Prânzul poate fi compus dintr-un sandwich cu curcan, brânză și salată verde sau ardei gras. Sunt binevenite și câteva fructe de sezon.

Cina poate conține pește cu orez și un tip de legumă, la alegere, după preferințe.

Învățați copilul să accepte legume crude pe post de gustare. Nu este o idee rea.

Cât de mult ar trebui să mănânce un copil

Copilul cu vârsta între 7 și 9 ani

În acest interval au nevoie de până la 1.950 de calorii pe zi să ingere.

Creșterea este mai lentă, ei încep să se mai îngrașe, dar sunt în continuare destul de activi.

Un sport sau alte activități după școală sunt binevenite, căci ei vor arde mai multe calorii decât vor consuma.

Chiar dacă acum își pot exprima clar preferințele culinare, încercați să-i îndrumați spre alegeri sănătoase și nu spre fast fooduri.

Atenție la acumularea de kilograme. Obezitatea se poate instala destul de repede dacă nu sunteți atenți.

Echilibrează meniul cu activitățile zilnice. Un meniu bogat în calorii cu sedentarismul nu fac casă bună, căci îngrașă.

Alegeți apa în locul sucurilor din comerț. Asta nu înseamnă nu trebuie să aveți și zile de răsfăț, dacă altfel nu se poate.

Îi puteți găti altceva copilului decât ceea ce mâncați voi.

Meniu pentru un copil de 7-9 ani

Micul dejun poate conține o ompletă dintr-un ou cu o felie de pâine. Mai poate servi și o portocală.

Prânzul poate conține salată de paste și 1 măr.

Cina poate fi compusă din legume cu un grătar de carne slabă.

Gustările de peste zi pot conține o porție mică de ciocolată, fructe, nuci și alune, limitat.

Apa trebuie să fie din belșug pentru a se hidrata corespunzător.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...