Care sunt beneficiile seleniului pentru sănătate

Beneficiile seleniului pentru sănătate - nucile braziliene, sursa importantă de seleniu

Seleniul este un mineral important pentru organism. Un aport insuficient poate duce la boli grave. Rolul rolul seleniului în prevenția bolilor și menținerea unui tonus bun. Află care sunt beneficiile seleniului pentru sănătate.

Din nefericire, acest mineral este un element deficitar în solul României. De aceea, oamenii ar fi nevoiți în multe cazuri să ia suplimente alimentare. Totodată, animalele din crescătorii ar trebui tratate cu seleniu pentru a preveni mortalitatea și bolile. Beneficiile seleniului pentru sănătate sunt numeroase.

Beneficiile seleniului pentru sănătate – important pentru funcționarea sistemului imunitar

Oamenii de știință au identificat cel puțin 25-30 de proteine dependente de seleniu. Acestea au nevoie de prezența seleniului pentru a funcționa la parametri optimi. O parte dintre ele controlează sistemul de apărare al organismului împotriva virușilor, bacteriilor, infecțiilor. De aceea, prezența unei cantități suficiente de seleniu în organism te poate feri de boli infecțioase și de anumite tipuri de cancer.

Seleniul este important pentru sistemul imunitar. Din ce surse naturale îl iei

Beneficiile seleniului pentru sănătate – păstrează sănătatea glandei tiroide

O serie de studii arată că seleniul reglează activitatea unor enzime care controlează glandele endocrine și, în special, tiroida. Astfel, un dezechilibru la acest nivel poate duce la încetinirea metabolismului. Multe persoane au un metabolism lent și nu sunt conștiente de acest lucru. Simptomele sunt: oboseala, sensibilitatea la frig, creșterea în greutate, dificultăți de concentrare, o piele flască și uscată, umflarea feței și gâtului. Dacă suspectezi că ai un metabolism lent, ar fi bine să mergi la medic pentru investigații. Totodată, ar trebui să verifici și care este aportul de seleniu în organism.

Stai bine cu nivelul de seleniu? Află de ce e atât de important

Beneficiile seleniului pentru sănătate – îți face părul și unghiile frumoase

Seleniul sprijină o serie de selenoproteine care au rol în menținerea sănătății părului și unghiilor. În foarte multe situații, poți scăpa de probleme cum sunt unghiile fragile și vârfurile despicate prin administrarea unui supliment alimentar cu seleniu.

Care sunt alimentele care conțin seleniu:

  • nuci braziliene;
  • carne de pasăre;
  • miel;
  • pește;
  • cereale integrale;
  • ouă.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com