Căpșunile susțin sistemul imunitar. 18 motive să le consumi

Căpșunile susțin sistemul imunitar. 18 motive să le consumi

Căpșunile susțin sistemul imunitar, fac bine ochilor, inimii, reduc semnele de îmbătrânire prematură. Iată câteva motive pentru care să le consumi cât mai des.

Căpșunile au grijă de sănătatea ochilor, de creier, tensiunea arterială, artrită, gută și diferite boli cardiovasculare.

Conținutul polifenolic și antioxidant al căpșunilor le face benefice pentru îmbunătățirea sistemului imunitar, prevenirea diferitelor forme de cancer și pentru reducerea semnelor de îmbătrânire prematură.

Căpșunile, valori nutriționale

Căpșunile sunt ambalate cu vitamine și minerale, cum ar fi vitaminele C și K, folatul, potasiul, manganul și magneziul.

Acestea sunt fructe bogate în fibre, abundente în antioxidanți și polifenoli.

O ceașcă de căpșuni conține doar 49 de calorii, 3g de fibre și 12g de carbohidrați.

Vitamina K previne hemoragia la sugari. Află despre beneficiile acestei vitamine

Căpșunile – 18 motive să le consumi

1. Îmbunătățește funcția inimii

Căpșunile au un nivel ridicate de antioxidanți sănătoși pentru inimă, cum ar fi acidul ellagic și flavonoidele, cum ar fi antocianina, catechina, quercetinul și kaempferolul.

Acești compuși fenolici reduc riscul bolilor cardiovasculare prin inhibarea formării colesterolului total și LDL (rău).

De asemenea, relaxează vasele de sânge, determinând un flux sanguin îmbunătățit și prevenind probleme cardiovasculare.

În plus, conținutul ridicat de fibre, vitamina C și acid folic din căpșuni formează un pachet ideal pentru sănătatea cardiacă, deoarece acestea reduc efectiv colesterolul în arterele și vasele.

2. Au grijă de piele

Căpșunile conțin acid salicilic, alfa hidroxicid (AHA) și acid ellagic, care reduc hiperpigmentarea, împiedică acneea și elimină celulele moarte ale pielii.

Pentru o mască de față pentru pielea strălucitoare, zdrobiți 4-5 căpșuni și amestecați-o cu o lingură de miere. Aplicați pe față, lăsați-o până se usucă și spălați.

3. Anti-îmbătrânire

Vitamina C în căpșuni stimulează producția de colagen, tonifică pielea și are un efect anti-îmbătrânire.

De asemenea, un studiu a arătat că extractul său este abundent în antocianini și protejează împotriva radiațiilor ultraviolete.

4. Îngrijesc vederea

Consumul de căpșuni poate preveni afecțiunile oculare cum ar fi ochii uscați, degenerarea nervilor optici, degenerarea maculei, defectele vizuale și creșterea sensibilității la infecții.

Antioxidanții din căpșuni, cum ar fi flavonoidele, produsele fitochimice fenolice și acidul ellagic, pot ajuta la evitarea aproape tuturor problemelor oculare, deoarece protejează împotriva activității de curățare a radicalilor liberi.

O altă stare a căpșunilor poate remedia tulburarea presiunii oculare, presiunea din ochi, care poate fi dăunătoare.

Ele conțin, de asemenea, potasiu, care ajută la menținerea presiunii corecte.

Persoanele mai în vârstă ar trebui să consume mai multe legume și fructe

5. Reduc hipertensiunea

Căpșunile sunt bogate în potasiu și magneziu, ambele fiind vasodilatatoare, ceea ce înseamnă că acestea reduc hipertensiunea și rigiditatea arterelor și a vaselor de sânge.

Acest lucru ușurează fluxul de sânge în diferite părți ale corpului și le menține la capacitate maximă.

6. Luptă împotriva cancerului

Vitamina C, acid folic, antociani, quercetin și kaempferol sunt doar câteva din multele flavonoide din căpșuni care acționează ca antioxidanți excelenți.

Împreună, ele formează o linie excelentă de apărare pentru a lupta împotriva cancerului și a creșterii tumorilor.

Consumul zilnic de căpșuni este legat de o reducere drastică a prezenței și a metastazelor celulelor canceroase.

Un studiu a arătat că pulberea de căpșuni uscată prin înghețare a arătat rezultate pentru prevenirea cancerului esofagian.

Copilul are o respirație urât mirositoare? 11 remedii naturiste la îndemână

7. Îmbunătățesc imunitatea

Vitamina C prezentă în căpșuni stimulează sistemul imunitar și ajută la vindecarea tusei și frigului obișnuit.

O singură porție are aproximativ 150% din necesarul zilnic de vitamina C!

8. Tratamentul artritei și gutei

Căpșunile sunt bogate în antioxidanți și detoxifianți, care contribuie la reducerea durerii artritei și a gutei.

De asemenea, ajută la prevenirea simptomelor artritice cum ar fi degenerarea mușchilor și țesuturilor, uscarea fluidelor lubrifiante în articulații și acumularea de substanțe și acizi toxici (cum ar fi acidul uric) în organism.

9. Îmbunătățește funcția creierului

Căpșunile sunt bogate în iod, vitamina C și substanțe fitochimice, care contribuie la menținerea funcționării corecte a sistemului nervos.

Potasiul, în căpșuni, a fost, de asemenea, legat de o îmbunătățire a funcției cognitive prin creșterea fluxului sanguin către creier.

Mai mult, o cercetare privind femeile în vârstă a arătat că un consum mai mare de afine și căpșuni, bogat în antociane și alte flavonoide, este legat de o progresie mai lentă a declinului cognitiv.

Cele mai bune alimente pentru copii, pe grupe de vârstă

10. Ard grăsimile

Căpșunile stimulează producția de adiponectină și leptină, ambele fiind hormoni de ardere a grăsimilor.

Acestea ajută la reducerea poftei de mâncare, la scăderea glucozei și la reducerea greutății corporale și a grăsimii, toate acestea contribuind la scăderea în greutate.

11. Împiedică defectele la naștere

Acidul folic în căpșuni este un nutrient necesar, mai ales în timpul sarcinii, deoarece ajută la prevenirea malformațiilor congenitale.
Este, de asemenea, important pentru asigurarea unei sănătăți optime în timpul sarcinii.

12. Reduce inflamația

Căpșunile reduc nivelurile ridicate de sânge ale proteinei C reactive (CRP), o substanță produsă de ficat, care crește inflamația în organism.

Un studiu realizat de Școala de Sănătate Publică de la Harvard a arătat că femeile care au consumat mai mult de 16 căpșuni într-o săptămână sunt cu 14% mai puțin probabil să aibă niveluri ridicate de proteine ​​C reactive.

13. Accident vascular cerebral

Puterea antiinflamatorie a antioxidanților din căpșuni ajută la reducerea formării cheagurilor de sânge legate de accident vascular cerebral.

14. Constipație

Datorită conținutului ridicat de fibre, căpșunile ajută la stimularea digestiei și prevenirea constipației.

De asemenea, previne diverticulita, o inflamație a tractului digestiv, care poate provoca febră și greață.

15. Diabet

Studiile arată că consumul de căpșuni, care au un indice glicemic scăzut, poate reduce riscul de apariție a diabetului de tip 2.

În plus, un alt studiu a arătat că consumul de căpșuni îmbunătățește controlul glicemiei printre diabetici.

16. Sănătatea părului

Bogata varietate de antioxidanți, acidul ellagic și vitamine ajută în lupta împotriva căderii parului, hidratarea părului și prevenirea mătreții.

Pentru părul lucios, puteți amesteca 5-6 căpșuni zdrobite cu 1 lingură de iaurt.

Masați pe părul umed și clătiți după 10-15 minute. Șamponați ca de obicei. Aceasta funcționează ca un balsam natural de păr.

17. Sănătatea osoasă

Manganul, vitaminele C și K și potasiul în căpșuni ajută la îmbunătățirea sănătății osoase.

Vitamina K și potasiul ajută la creșterea densității osoase prin menținerea calciului în organism.

18. Albirea dinților

Căpșunile conțin acid malic, un agent natural de albire a dinților.

Se amestecă fructul zdrobit cu bicarbonat de sodiu și se pune pe dinți.

Lăsați timp de 5 minute și periați foarte ușor pentru a albi dinții.

Cum consumi căpșunile

Căpșunile sunt adesea consumate crude sau prin adăugarea lor la salate de fructe, creme și alte diverse rețete.

De asemenea, ele sunt utilizate pe scară largă în produsele alimentare prelucrate, cum ar fi înghețate, gemuri, jeleuri, siropuri, produse de cofetărie, ciocolată și chiar și în medicamente datorită gustului și culorii lor extraordinar de bogate.

Dar nimic nu bate căpșuni proaspete și mâncate crude!

Rețetă cu căpșuni – Spumă de căpșune cu frișcă

Cum se selectează și se păstrează căpșunile?

Selectați căpșunile organice, cultivate local, deoarece acestea sunt bune și au o aromă dulce, sănătoasă.

Când alegeți căpșuni, căutați-le cele care sunt roșii și parfumate.

Sunt foarte perisabile și trebuie consumate în câteva zile.

Puteți să le păstrați la frigider pentru o săptămână sau să le înghetați timp de până la șase luni.

Căpșunile au cel mai înalt nivel de pesticide, potrivit USDA.

Efecte secundare pentru consumul excesiv de căpșuni

Consumul excesiv de căpșuni poate provoca:

– Diaree și gaze
– Boală de ficat
– Piele galbenă (icter)
– Durerea și umflarea (inflamația) mucoasei tractului respirator
– Guta, artrita
– Tensiune nervoasă
– Retenție de apă (edem)
– Afecțiuni renale, pietre la rinichi
– Febră
– Reactii alergice
– Letargie.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto