Calciul în sarcină. Cât de important este și în ce surse alimentare îl găsești

Calciul în sarcină. Cât de important este și în ce surse alimentare îl găsești

Calciul în sarcină este important pentru rezistența osoasă, ajută oasele fătului să se dezvolte corect. Află mai multe detalii interesante despre rolul calciului și importanța sa în sarcină.

Avem nevoie de o cantitate suficientă de calciu pentru a menține rezistența osoasă.

Consumul de calciu în timpul sarcinii este deosebit de important pentru dezvoltarea scheletului fătului.

Bebelusul își satisface nevoile de calciu, absorbându-l din corpul tău, în special spre trimestrul al treilea.

În medie, fătul cere 30 g de calciu până la sfârșitul perioadei de sarcină.

Fătul necesită 50 mg pe zi în timpul celui de-al doilea trimestru și 250 mg pe zi în timpul celui de-al treilea trimestru.

4 factori care pot afecta mărimea burticii de gravidă

Calciul la bebelușii nenăscuți

– este esențial pentru o creștere dentară puternică

– ajută la dezvoltarea sistemului nervos

– ajută la formarea mușchilor

– dezvoltă o inimă puternică

Calciul la femeile gravide

– fortifică laptele matern

– produce mai puține grăsimi corporale, reducând astfel riscul de obezitate

– ajută la buna funcționare a nervilor

– menține un ritm normal al inimii

– facilitează coagularea normală a sângelui

Pentru a vă asigura că organismul beneficiază de un suport adecvat de calciu, trebuie să consumați cantitatea potrivită în timpul sarcinii.

De ce este important calciul în timpul sarcinii?

Cât de mult calciu are nevoie de o femeie gravidă?

– 19 ani și peste, inclusiv femeile însărcinate – 1000 mg (1 g) pe zi

– 14 la 18 ani – 1300 mg (1,3 g) pe zi

Care este doza maximă pe care o puteți lua

Nu luați mai mult de 500 mg de calciu odată, deoarece corpul nu poate absorbi mai mult.

Puteți lua doza recomandată de 1000 mg în cantități mici pe parcursul zilei.

Dacă nu luați o cantitate adecvată de calciu în timpul sarcinii, aceasta ar putea avea un impact negativ asupra corpului.

Deficitul de calciu în timpul sarcinii

Iată câteva probleme cu care vă puteți confrunta din cauza deficitului de calciu în timpul sarcinii:

– Copilul își va absorbi cota de calciu din oase. Aceasta, la rândul său, scade densitatea osoasă.

– Absorbția calciului din oase vă va pune în pericol osteoporoza.

Osteoporoza duce la subțierea oaselor, ceea ce duce la oase slabe și fragile.

– Hipertensiune arterială în timpul sarcinii și la nașterea prematură.

– O întrerupere a procesului de formare a cheagurilor de sânge și a secreției hormonale.

– Hipocalcemie la greutate mică la naștere și copii prematuri.

Cel mai bun mod de a menține nivelul necesar de calciu este să aveți alimente bogate în calciu.

Alimente bogate în calciu

Scopul este de a consuma trei porții de produse lactate și de alimente non-lactate cu calciu în fiecare zi.

În listă se află iaurtul natur, brânza de vaci, mozzarella, lapte integral, somon, kale, spanac, pâine albă, cereale.

Dacă aveți intoleranță la lactoză

Lactoza este zahărul găsit în lapte. La persoanele cu intoleranță la lactoză, corpul lor nu poate descompune și digera zahărul din cauza lipsei unei enzime numite lactază.

Intoleranța la lactoză ar putea duce la balonare, gaze, diaree și crampe.

Dacă aveți intoleranță la lactoză, atunci aceste sfaturi ar fi de ajutor pentru a obține doza necesară de calciu:

– Laptele este mai bine tolerat dacă este consumat cu alte alimente.

Adăugați cantități mici de lapte în diverse alimente pe care le mâncați într-o zi – faceți o budincă, înmuiați-vă pâinea în ea, gătiți ovăzul cu lapte.

– Consumă alimente bogate în calciu, non-lactate, inclusiv broccoli, legume verzi, sardine și tofu.

– Încercați alimentele care au un conținut redus de lactoză.

Uneori, dezvoltați o aversiune față de anumite alimente în timpul sarcinii.

Dacă laptele este unul dintre ele, atunci vă va fi dor de sursa majoră de calciu.

20 lucuri importante de știut când rămâi însărcinată pentru prima dată

Dacă nu vrei să bei lapte

Mirosul sau gustul laptelui vă pot dezgusta în timpul sarcinii. În acest caz, puteți să înlocuiți laptele cu altceva după consultarea medicului.

Iată câteva modalități de includere a calciului în dieta ta:

– Mănâncă un sandviș de grâu întreg cu brânză

– Includeți iaurtul și brânza de vaci în alimentație

– Bucurați-vă de produse non-lactate, inclusiv spanac, broccoli, mazăre verde și fructe de mare fără mercur.

– fructe uscate și budinci

– Alegeți laptele de soia, bogat în calciu.

– Adresați-vă medicului și luați comprimate masticabile de calciu.

Semne care îți arată că ești însărcinată cu un băiat

Ar trebui să luați suplimente de calciu în timpul sarcinii?

Suplimentele se iau atunci când alimentarea cu calciu din alte surse este inadecvată pentru a răspunde cerințelor organismului în timpul sarcinii.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă suplimente de calciu de la săptămâna 20 până la sfârșitul sarcinii pentru toate femeile însărcinate, în special cele care prezintă un risc ridicat de hipertensiune gestatională.

Cu toate acestea, trebuie să vă asigurați că aportul total de calciu nu depășește doza zilnică recomandată.

Iată câteva puncte pe care ar trebui să le știți despre suplimentele de calciu:

– Dacă luați suplimente de calciu, precum și comprimate de fier, păstrați o distanță între una și două ore între ele.

– Tabletele de carbonat de calciu oferă o doză bună de calciu, dar necesită un acid gastric suplimentar pentru a se dizolva. Prin urmare, ia-le în timpul mesei.

– Citratul de calciu devine ușor absorbit și, prin urmare, poate fi luat între mese.

Suplimentele nu numai că reumplu nivelurile de calciu din corp, ci și reduc riscul de preeclampsie.

Cu toate acestea, înainte de a decide să luați aceste pastile, trebuie să știți și despre efectele secundare.

Efectele secundare potențiale ale comprimatelor de calciu în timpul sarcinii

– Suplimentele vă pot face să vă simțiți umflate sau constipate.

– Suplimentele de calciu care conțin dolomită, făină de oase, coral sau coajă de stridii pot conține plumb într-o cantitate mică, care poate dăuna fătului.

– Nivelurile ridicate de calciu pot duce la apariția de pietre la rinichi.

Acestea, la rândul lor, împiedică organismul să absoarbă substanțe nutritive esențiale precum zincul și fierul.

– Dacă sunteți gravidă, asigurați-vă că nu luați mai mult de 2.500 mg pe zi sau 3.000 mg dacă aveți 18 ani sau mai puțin.

Semne importante care îți arată că ești însărcinată cu o fetiță

Puncte importante de reținut

În timp ce planificați o dietă bogată în calciu și calciu în timpul sarcinii, asigurați-vă că țineți cont de următoarele aspecte:

– Limitați aportul de calciu la doza recomandată.

– Administrarea excesivă de calciu poate provoca probleme digestive, cum ar fi constipația.

De asemenea, poate inhiba absorbția fierului și a zincului din alimente în sânge.

Calciul funcționează cel mai bine cu vitamina D.

Un aport adecvat de vitamina D ajută la absorbția calciului.

Soarele este o sursă bună de vitamina D, deci stați în aer liber dimineața devreme pentru câteva minute, în fiecare zi.

Corpul femeii poate simți nevoile crescute ale fetusului și poate produce mai multă vitamina D.

Aceasta permite femeilor însărcinate și mamelor care alăptează să absoarbă mai mult calciu din mâncarea lor.

Încercați să evitați brânzeturile moi, cum ar fi brie și brânza albastră, deoarece prezintă un risc de boli.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...