Cafeaua verde ajută la slăbit! Vezi cum trebuie să o consumi ca să scapi de kilogramele în plus

Cafeaua verde ajută la slăbit! Vezi cum trebuie să o consumi ca să scapi de kilogramele în plus

Cafeaua verde ajută la slăbit, dar trebuie avut grijă și la efectele ei adverse,  în cazul în care e consumată în exces. Totodată, trebuie băută în combinație cu alte ingrediente, care îi potențează efectul de accelerare a metabolismului. Extractul din boabe de cafea verde este la ora actuală cel mai controversat supliment nutritiv pentru slăbire.

Acesta conține boabe de cafea verde măcinate, care sunt bogate în acid clorogenic, despre care studiile arată că inhibă acumularea de grăsime viscerală, are efect antiinflamator și de protecție cardiovasculară, îmbunătățind în același timp rezistența la insulină (1). În comparație cu cafeaua obișnuită, cafeaua verde are mai puțină cofeină, motiv pentru care și gustul este complet diferit.

Cafeaua verde ajută la slăbit? Studiile confirmă!

Într-un studiu realizat pe animale de laborator, cercetătorii au descoperit că acidul clorogenic reduce producția de substanțe care favorizează apariția inflamațiilor în corp, scăzând astfel riscul de obezitate (2). De asemenea, acidul clorogenic pervine absorbția grăsimilor și accelerează metabolismul, ajutând astel în procesul de slăbire.
Nu mai puțin important este rolul extractului din boabe de cafea verde asupra glicemiei. Studiile arată că acesta reduce nivelul glucozei din sânge și echilibrează producția de hormoni asociați cu obezitatea (3).

O altă cercetare a scos la iveală că acidul clorogenic reduce nivelul colesterolului și pe cel al triglicerigelor și previne absorbția excesivă de zahăr.

Așadar, există confirmare științifică a faptului că extractul din boabe de cafea verde are efect în procesul de slăbire. Dar acesta trebuie să fie consumat în anumite combinații și ales „pe sprânceană” ca să aibă efectele dorite.

Beneficiile consumului de cafea verde

  • accelrează metabolismul, cea ce duce la arderea grăsimilor
  • îmbunătățește circulația sângelui
  • ajută în procesul de detoxificare
  • reduce nivelul de colestesterol și echilibrează glicemia
  • menține senzația de sațietate
  • previne mâncatul excesiv
  • îmbunătățește activitatea cerebrală

Cele mai indicate combinații cu cafea verde care te ajută să slăbești

Cea mai simplă variantă să beneficiezi de proprietățile boabelor de cafea verde este să le consumi sub formă solubilă. Trebuie doar să adaugi apă peste o lingurițp cu pudră de cafea verde. Există 3 tipuri de cafea verde solubilă: sub formă de pudră, granulată sau uscată și congelată. Ultima variantă este de preferat, pentru că e de cea mai bună calitate și păstrează toate proprietățile boabelor de cafea.

Totuși, pentru că varianta solubilă conține multă cafeină, este indicat să apelezi la extractul din boabe de cafea verde, care conține cantități mari de acid clorogenic și multe alte substanțe nutritive. Acesta se comercializează sub formă de pastile sau pudră.

Iată mai jos câteva combinații de cafea verde cu diverse condimente care accelerează procesul de ardere a caloriilor:

  • cafea verde cu frunze de mentă, care contribuie la eliminarea toxinelor din organism
  • cafea verde cu scorțișoară, condiment care reglează nivelul zahărului din sânge, reduce valorile colesterolului „rău” și are proprietăți antiinflamatorii
  • cafea verde și ghimbir (ghimbirul conține gingerol, o substanță care are efect termic asupra corpului, favorizând transpirația și, astfel, eliminarea toxinelor)
  • cafea verde cu turmeric – accelerează metabolismul și reduce procesul inflamator

Momentul potrivit să bei cafea verde

Ca să beneficiezi din plin de efectele cafelei verzi, trebuie să o consumi la anumite ore, în anumite momente ale zilei, după cum urmează:

  • dimineața, înainte și după ce faci mișcare/mergi la sală
  • dimineața, după micul dejun
  • după ce iei prânzul
  • seara, pe post de gustare

Doza necesară de acid clorogenic necesară pentru a scădea în greutate este de 200-400 mg/zi. Asta înseamnă cel mult 3 cești de cafea verde/zi.

Cafea verde: contraindicații

Ca orice aliment consumat în exces, și cafeaua verde poate avea efecte negative asupra organismului dacă exagerăm cu cantitățile. Un sfat important: nu bea cafea verde imediat după masă, ci așteaptă 10-15 minute. Iată care sunt posibilele reacții adverse ale consumului excesiv de cafea verde:

  • greață
  • dureri de cap
  • insomnie
  • indigestie
  • anxietate
  • depresie
  • accelerarea ritmului cardiac
  • senzație de epuizare
  • lipsă de calciu sau de magneziu
  • țiuit în urechi
  • slăbește eficiența medicamentelor pentru diabet, hipertensiune arterială sau depresie

În concluzie, cafeaua verde poate ajuta în procesul de slăbire, dar asta nu înseamnă că trebuie să te bazezi numai pe ea. Sigur că nu vei slăbi un gram dacă bei 5 cești de cafea verde zilnic, dar pe de altă parte mănânci cu poftă hamburgeri, dulciuri sau bei 2 litri de suc. Important este să menții un echilibru în toate: mișcare în fiecare zi, dietă sănătoasă și cât mai puține „abateri” culinare cu multe calorii. Dacă vrei să încerci cafeaua verde, cel mai bine ar fi să ceri și părerea medicului nutriționist.

 

Sursa foto: Shutterstock.com

Loading...