Bronz mai intens, cu un meniu ales

Bronz mai intens, cu un meniu ales

Te-ai gândit că unele alimente pe care le consumi te pot ajuta să ai un bronz mai frumos? Şi nu oricum: mai repede, mai uniform şi pentru mai mult timp. Iată ce poţi să mănânci pentru a avea o piele frumoasă şi arămie.

Concediul bate la uşă şi dacă îţi doreşti să te bronzezi mai repede şi să îţi păstrezi culoarea o perioadă mai lungă, îţi poţi face singură un meniu care să conţină alimente excepţionale.

Morcovii, piersicile, caisele, roşiile, căpşunele sau pepenele galben, toate conţin carotenoide, substanţe care dau fructelor şi legumelor culoarea roşie, portocalie sau galbenă. Pe lângă nuanţa auriu arămie pe care o conferă pielii, toate aceste fructe şi legume reuşesc să o protejeze de efectul radicalilor liberi care provoacă îmbătrânirea cutanată.

Alege ulei de măsline

Chiar dacă îl consumi în salate, în timp, uleiul de măsline reuşeşte să dea o tentă aurie pielii şi s-o hidrateze foarte bine. În plus, el conţine şi vitamina E, foarte benefică pentru organism.

Nu ocoli cerealele şi seminţele

Consumă cât mai multe cereale, seminţe de floarea-soarelui, seminţe de dovleac, dar şi fructe de mare pentru a beneficia de cantitatea de seleniu, pe care o conţin. Acesta facilitează bronzarea şi protejează pielea de efectele negative ale soarelui, care poţ îmbătrâni prematur pielea.

Sporeşte consumul de fier

Fierul este important pentru formarea hemoglobinei, pigmentul care dă culoarea roşie sângelui. Dacă ai pielea palidă şi/sau cearcăne, acesta poate reprezenta un indiciu că în organism este un deficit. În acest caz, cele mai bune surse de fiert sunt carnea roşie, ficatul, ouăle, fasolea, lintea, dar şi pătrunjelul.

Vitaminele fac minuni

Produsele bogate în vitaminele A, B-uri, C şi E sunt excelente deoarece contribuie la activarea melaninei şi la accentuarea pigmentării. Vitamina A se găseşte din abundenţă în ficat, ouă, peşte gras, unt şi brânză. Vitaminele B1 şi B2 se găsesc în carne, legume şi lactate şi favorizează, cum spuneam, eliberarea de melanină în organism. De asemenea, mănâncă zarzavaturi ca salată verde sau spanac şi bea ceai verde. Vitamina E se găseşte în fructe uscate, ca nuci, alune, arahide, soia, inclusiv în gălbenuş de ou.

Mănâncă alimente proaspete, în stare naturală

Legumele, fructele, zarzavaturile trebuie mâncate crude, în starea lor naturală, pentu a fi asimilate de organism la adevărata lor valoare. Prin fierbere multe dintre proprietăţi se pierd, aşa că cel mai indicat este să le mănânci proaspete. De asemenea, nu uita să consumi şi apă. Hidratarea este importantă, cu atât mai mult când te expui la soare.

Răsfaţă-te cu ciocolată

Şi ca să încheiem într-o notă şi mai îmbucurătoare, ciocolata se numără printre alimentele recomandate, dacă îţi doreşti o piele mai bronzată. Datorită conţinutului său de cacao, ciocolata neagră intensifică nuanţa pe care o capeţi la soare, aşa că profită de efectele ei. Poţi consuma şi numai câteva cubuleţe, pentru ca efectul să fie cel pe care îl doreşti şi fără să îţi pui în pericol silueta.

Photo credit: Chris Hunkeler / Foter / CC BY-SA