Bolile se vindecă prin dans. Dansează, ca să-ți fie bine!

bolile se vindecă prin dans

Bolile se vindecă prin dans? Ei bine, da, există afecțiuni care se ameliorează simțitor în pași de dans. Iată un motiv bun să intri în Anul Nou dansând. Dansul e un aliat de nădejde, mai ales în perioada sărbătorilor.

Cineva a zis o vorbă mare: e de preferat să treci prin viață în pași de dans, decât mărșăluind. Pe lângă bucuria și starea de bine pe care le oferă, dansul contribuie la menținerea sănătății. E o metodă ieftină, la îndemână, de a face mișcare, fără a resimți povara deplasării din intimitatea căminului. Mai mult decât atât, alungă toate gândurile negre și te ajută să te simți ca la 16 ani, și la propriu, și la figurat.

Te scapă de rele

Deși folosit, în scop ritualic, în multe culturi, pentru a alunga duhurile malefice, nu la asta se face referire în cele ce urmează. Ci la faptul că, prin dans, se poate obține acel echilibru atât de necesar organismului. Specialiștii tot recomandă un minimum de 30 de minute de mișcare zilnic. Or, prin dans, nici nu simți când trece chiar și o oră. Mai mult, scapi de stres și de insomnii, întărești musculatura, antrenezi articulațiile, previi osteoporoza, pierzi kilogramele în plus, ajuți inima, îmbunătățești digestia, respiri mai bine. Te poți antrena acasă, chiar și când faci curățenie sau gătești, pe acordurile melodiilor preferate. Într-o oră, alungi 300 de calorii și capeți o porție copioasă de optimism.

Bolile se vindecă prin dans, în 5 pași

E deja dovedit că bolile se vindecă prin dans. Dansul previne și tratează boli. Este de ajutor în diabet, afecțiuni cardiovasculare, musculare, articulare și osoase, în obezitate și tulburări psihice. Cum, de sărbători, se mănâncă și se bea mult, e chiar indicat să-ți ajuți organismul să treacă cu bine prin această încercare, în pași de dans. Iată cum bolile se vindecă prin dans:

1. Dansul previne osteoporoza

Tonfiind musculatura și întărind oasele și articulațiile dansul previne apariția unor boli de temut, precum osteoporoza sau afecțiunile reumatismale. Prin dans, sunt acționate aproape toate grupele de mușchi, fără a resimți efortul. Copiilor le stimulează creșterea armonioasă și preîntâmpină potențiale afecțiuni ale coloanei vertebrale.

2.Alungă depresia

În pași de dans, stresul dispare, ne relaxăm și uităm de griji. Există chiar tehnici de meditație prin dans. Echilibrează psihicul și elimină tensiunile emoționale acumulate. Există și instructori de dans specializați în terapii menite să combată depresia sau anxietatea.

3.Aduce somn ușor

Mişcarea supune organismul la efort și îl relaxează în același timp, așa încât, după o ședință de dans, somnul nocturn este asigurat, liniștit și fără probleme.

4.Pune diabetul pe fugă

Se știe că diabetul de tip II sau rezistența la insulină sunt afecțiuni cauzate, în mare parte, de surplusul de kilograme. Dansând, abia sesizezi efortul, așa încât eliminarea greutății în exces devine o plăcere. Ba mai mult, stimulezi digestia și ajuți pancreasul să-și facă treaba, reglând nivelul glicemiei.

5.Păstrează tinerețea

Ca și alte forme de mișcare, dansul are capacitatea de a încetini procesul de îmbătrânire și de a ne face longevivi. Stimulează funcțiile celulare, îmbunătățește memoria și întârzie apariția modificărilor cauzate de vârstă la nivelul creierului. În plus, îmbunătățește rezistența la efort și funcția pulmonară.

Protejează inima!

„Trebuie înțeles de la început că dansul nu înlocuiește medicul, dar ajută organismul, mintea și spiritul. Există mai multe maniere de a te bucura de efectele teraputice ale dansului. Sunt oameni care vor să învețe să danseze, alții care doresc să elimine calorii, alții care vin pentru relaxare. Efectele terapeutice se manifestă în plan psihic, spiritual și fizic. Spre deosebire de alte sporturi de performanţă, dansul nu duce în timp la modificări patologice ale vaselor de sânge sau ale inimii, așa cum este hipertrofia musculaturii inimii, una din cele mai frecvente probleme pe care le ridică sportul de performanţă. Dimpotrivă, dansul este un bun protector cardiovascular. În timpul dansului bătăile inimii cresc uşor, circulaţia se intensifică, creşte oxigenarea organismului şi tonusul cardiovascular devine mai bun.', spune Iulia Dibu, instructor la Şcoala Madness Dance', www.cursuridans.com

Sursa foto: Shutterstock